تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو در ۳ گام

در مباحث سئو گزینش کلمات کلیدی پسندیده که هم جستجوی فوقانی در موتورهای جستجو داشته باشند و هم چشم وهمچشمی کردن در آن چندان دشوار نباشد، زیاد اهمیت دارد.


اگر کلمات کلیدی انتخابی ما به نوع ای باشد که شمردن جستجوی مناسبی نداشته باشند قطعاً تعداد بازدیدکننده‌ی مناسبی برای و‌ب‌سایت خویش نخواهیم داشت. یا اگر چشم وهمچشمی در آن کلمه کلیدی به شدت زیاد باشد قطعاً نمی‌توانیم در مدت سررسید پسندیده در جایگاه نکویی از نتایج گوگل پیمان بگیریم.


همه‌ی این موارد ما به یافتن بهترین کلمات کلیدی الزام می‌کنند. در این نوشتار از دوره‌ی تعلیم سئو، به روش برگزیدن واژه ها کلیدی پسندیده می‌پردازیم.




۳ اصل مهم برای برگزیدن کلمات کلیدی مناسب

همانطور که می‌دانید باید برای هر صفحه از سایت خود کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید. این واژه ها باید ۳ ویژگی ذیل را داشته باشند:


۱- وابستگی موضوعی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی انتخابی شما باید به جستار وب‌سایت شما وابستگی داشته باشد. هرگز در موضوعات کاملاً بی ربط به حوزه‌ی کاری خویش فعالیت نکنید.


۲- شمردن جستجوی مناسب

 سررسید انتخاب کلمات کلیدی مطمئن شوید که این کلمات، جستجوی مناسبی دارند و به ذهن کاربران شما خطور می‌کنند!

برای نمونه ممکن است شما در وب‌سایت خویش از کلمه‌ی seo استفاده کنید درحالی که مخاطبان سایت این اصطلاح را با نام بهینه‌سازی سایت بشناسند. پس بهتر است حین گزینش کلمات کلیدی پسندیده برای وب‌سایت، خود را جای کاربر بگذارید و ببینید برای دسترسی به هر صفحه، چه عنوانی را جستجو خواهید کرد.

همچنین بررسی میزان جستجوی واژه ها به کمک ابزار‌های سئو هم الی حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.


۳- رقابت پذیری کلمات کلیدی

ممکن است کلماتی را پیدا کنید که از نظر شما بسیار مناسب باشند و شمردن جستجوی بالایی هم در اینترنت داشته باشند. ولی راستی این است که شما نمی‌توانید با هر کلمه‌ی کلیدی دلخواه خویش وارد صفحات اولیه‌ی نتایج گوگل شوید.


گوگل برای رده‌بندی نتایج در serp از صدها فاکتور بهره‌گیری می‌کند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مطالب، اعتبار دامنه‌ها و درازا عمر سایت‌ها اشاره کرد.


حال فرض کنید در کلمه‌ی کلیدی انتخابی شما، سایت‌هایی در صفحه‌ی یک گوگل هستند که حائز domain Authority‌‌ بسیار بالاتری نسبت به سایت شما هستند. اگر پیمان باشد سایت شما در این کلمه‌ی کلیدی به صفحه‌ی اول بیاید باید جای گرد از این وب‌سایت ها را بگیرد! چون در هر صفحه از نتایج گوگل فقط اطلاعات ۱۰ سایت نمایش دیتا می‌شود.


domain Authority چیست؟


بنابراین بردباری رخ دادن این رویداد مختصر است و اتمام آن شدنی است مدت‌ها از شما زمان و انرژی بگیرد.


حتی اگر بعد از سعی بسیار بتوانید به جایگاه خوبی دست یابید،  حفظ سایت در آن جایگاه بسیار مشکل خواهد بود چرا که رقبای شما در این زمان بیکار نمانده‌اند! آنها هم برای حفظ جایگاه خویش در تلاش هستند. پس برای گزینش واژه ها کلیدی پسندیده به اندازه‌ی کافی سررسید صرف کنید لغایت بتوانید بهترین واژه ها را گزینش نمایید.




چگونه واژه ها کلیدی پسندیده انتخاب کنیم؟       

به راحتی و تنها با سپریدن سه مرحله‌ی زیر!


گام اول- تهیه‌ی لیستی از کلمات کلیدی مرتبط

بهتر است برای هر صفحه از سایت خویش لیستی از کلمات کلیدی پیوسته برپایی کنید. این فهرست را به کمک روش‌های پایین گسترش دهید:


مشاهده‌ی نتایج جستجو

مشاهده‌ی عبارات مرتبط در گوگل

 پرسش از خویشان و کاربران

آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با گوگل

سعی کنید الی جای ممکن فهرست واژه ها کلیدی خویش را اشاعه دهید. کلماتی که پسندیده مقاله‌ی شما نیستند را حذف نمایید. وانگهی از کلمات long tail کمک بگیرید.


کلمات کلیدی long tail چه کلماتی هستند؟




تکمیل فهرست واژه ها با افزار MOZ keyword explorer

این ویدیو بخشی از دوره‌ تعلیم سئو است. [مشاهده دوره]


گام دوم- رسیدگی میزان جستجوی کلمات کلیدی

حالا وقت آن است که ببینید هر کدام از واژه ها دلخواه شما در اینترنت چقدر خواهان دارند! برای بررسی میزان جستجو و علاقه‌مندی به عبارات مختلف می‌توانید از ابزارهای ذیل کمک بگیرید:


Google trend:

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

گوگل ترند ابزاری است که توسط گوگل ایجاد شده و میزان علاقه مندی کاربران به موضوعات گوناگون را از طریق میزان جستجوها پرتو می‌دهد. به کمک این دست موزه می‌توانید متوجه شوید کدام واژه ها کلیدی انتخابی شما بیشتر جستجو می‌شوند.

اچ‌پی سه تبلت اندرویدی به همراه یک قلم خاص را معرفی کرد!

امروز کمپانی اچ‌پی سه تبلت اندرویدی جدید خود را در سایز‌های متفاوت معرفی کرد. همراه ما باشید تا با آن‌ها آشنا شویم.

hp-tablet

اولین محصول Pro Slate 12 است که یک صفحه نمایش 12.3اینچی با وضوح تصویر 1600 در 1200 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 163ppi را ارایه می‌دهد و نسبت تصویر 4:3 را دارد. یک پردازنده اسنپ‌دراگون 800 با چهار هسته نیز وظیفه پردازش‌های این محصول را بر عهده گرفته است. از سایر مشخصات تبلت 12.3 اینچی اچ‌پی می‌توان به دو اسپیکر در بخش جلویی، محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 و قلم Duet Pen اشاره کرد.

Duet-Pen

این قلم کمی متفاوت‌تر از قلم‌های موجود بر روی تبلت‌هاست؛ زیرا با کمک این قلم کاربر می‌تواند هم بر روی صفحه نمایش و هم بر روی کاغذ موجود در کاور تبلت که Folio case نامیده می‌شود طرح‌های خود را بکشد و دستگاه با کمک میکروفون، یک نوع صدای بسیار بلند را دریافت می‌کند (گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست) و از این طریق اطلاعات موجود بر روی کاغذ به تبلت منتقل می‌شوند.

hp-tablet-2

محصول دیگری که امروز اچ‌پی معرفی کرده است Pro Slate 8 نام دارد که در صفحه نمایش 7.9 اینچی آن تصاویر با وضوح 1536 در 2048 پیکسل با تراکم 324ppi نمایش داده می‌شوند و از پردازنده اسنپ‌دراگون 800 به همراه 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. اندروید کیت‌کت نیز وظیفه سیستم عامل این دستگاه را بر عهده گرفته است. گفتنی‌ست که قلم Duet Pen نیز برای این محصول تعبیه شده است.

hp-tablet-3

علاوه بر این اچ‌پی محصولی را نیز با نام Pro Slate 10 EE معرفی کرده است. در بطن این تبلت اندرویدی یک پردازنده اینتل از نوع اتم با فرکانس 1.33GHz به همراه 1 گیگابایت حافظه رم جای گرفته است. صفحه نمایش این محصول 10.1 اینچی بوده که وضوح تصویر 1280 در 800 پیکسل را ارایه می‌دهد.

hp-tablet-1

همان طور که مشاهده کردید اچ‌پی امروز محصولاتی را در سخت افزار‌ و سایز‌های متفاوت معرفی کرده است که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای باشند. البته قلم اچ‌پی نیز (فعلا) از لحاظ کارایی قابل تحسین است.

منبع: 

https://itresan.com/58672/hp_annouces_multiple_tablets/

6روش برای آنکه مصرف اینترنت خود را کاهش دهیم

در طول پنج سال گذشته کاربرد موبایل‌ها تغییر یافته است و دیگر اصلی‌ترین وظیفه آ‌ن‌ها برقراری تماس صوتی نیست و امروزه اغلب افراد موبایل‌ها را به عنوان یک وسیله تفریحی و ارتباطی می‌شناسند و با کمک آن و اتصال اینترنت می‌توانند با دوستان و آشنایان خود از طریق شبکه جهانی اینترنت در ارتباط باشند.

5235

کاربران کشور ایران اغلب از اینترنت‌های محدود استفاده می‌کنند که هم سرعت تبادل اطلاعات آن نسبتا بالاست و هم هزینه کمتری برای آن‌ها دارد. البته ISP‌های ایران نیز طرح‌های نامحدود دارند که در آن کاربر هیچ محدودیتی در استفاده از اینترنت ندارد اما دلیل استفاده کاربران از اینترنت‌های محدود این است که سرویس‌های نامحدود یا بسیار سرعت پایینی دارند و یا فاکتور‌هایی با قیمت نجمومی را در مقابل دیدگان کاربر قرار می‌دهند که در واقع چندان باصرفه نیست و برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

حال با در نظر گرفتن اینکه اینترنت شما محدود است باید تمهیداتی را بیاندیشید تا مصرف‌تان کاهش یابد وهزینه‌ اضافه نکنید. البته در حال حاضر تنها کامپیوتر نیست که از اینترنت استفاده می‌کند و موبایل و تبلت‌ها نیز به اینترنت متصل می‌شوند (از طریق شبکه وای-فای) که آن‌ها نیز مصرف قابل توجهی دارند. برای اینکه بتوانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، 6 نکته زیر را مورد توجه قرار دهید.

1- آپلود ویدیو را کنار بگذارید

اگر از آن دسته از افرادی هستید که ویدیو‌های مختلف را در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید و آپلود می‌کنید، باید بگوییم که بهتر است هرچه سریع‌تر به این اقدامات پایان دهید. اگر نمی‌توانید دل از آپلود و به اشتراک گذاری ویدیو‌ها بکشید، حداقل ویدیو‌ها را با کیفیت و حجم پایین‌تر آپلود کنید و یا اگر ویدیوی مورد نظر در محیط اینترنت وجود دارد، به جای آپلود دوباره، آن را به اشتراک بگذارید.

video-chat

2- مکالمات تصویری

امروزه افراد زیادی هستند که از طریق اینترنت به مکالمه تصویری می‌پردازند و سرویس‌های زیادی نیز برای این کار وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسکایپ اشاره کرد. اگر مکالمات تصویری عضو جدانشدنی زندگی شما هستند، برای این که مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، سعی کنید در کیفیت (وضوح تصویر) پایین‌تری این کار را انجام دهید تا مصرف اینترنت شما نیز نسبت به گذشته کاهش یابد.

3- بازی‌های آنلاین

همان طور که اطلاع دارید و بازی کرده‌اید برخی از گیم‌ها به‌صورت آنلاین هستند که کاربران قابل توجهی نیز دارند. باید به این نکته توجه کرد که آن‌ها نیز می‌توانند مصرف اینترنت شما را افزایش دهند و هرچه قدر بازی کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف اینترنت شما هم افزایش خواهد داشت. برای مثال بازی‌هایی نظیر Asphalt 8 و Modern Combat 5 هزینه زیادی برای شما در بر خواهند داشت.

4- موسیقی آنلاین

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که کاربر با کمک آن‌ها می‌تواند جدیدترین موسیقی‌ها را به‌صورت آنلاین گوش کند اما در واقع چنین سرویس‌هایی میزان زیادی از ترافیک اینترنت شما را مصرف می‌کنند و بهتر است به جای استفاده از سرویس‌های آنلاین، موسیقی را خریداری (رعایت حقوق صاحب اثر) و یا دانلود (عدم رعایت حقوق صاحب اثر) کنید؛ تا در هر شرایطی بتوانید به آن‌ها هرچند بار که می‌خواهید گوش فرا دهید.

future_internet_540px

5- ویدیو آنلاین

احتمالا شما نیز از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب و آپارات استفاده کرده‌اید که در آن‌ها ویدیو‌ها به‌صورت آنلاین قابل مشاهده هستند و مصرف زیادی نیز دارند. بهتر است برای هزینه کمتر، در تماشای آنلاین ویدیو زیاده روی نکنید؛ زیرا شرکت اینترنتی شما نیز در ارایه قیمت فاکتور زیاده‌روی خواهد کرد.

6- دانلود شبانه

سرویس‌های محدود اینترنتی که در ایران وجود دارند غالبا دارای دانلود شبانه رایگان هستند که در ساعات معین کاربر می‌تواند بدون اینکه از مصرف ترافیک وی کاسته شود به دانلود ویدیو یا … بپردازد. بهترین راه این است که شما یک برنامه مدیریت دانلود نظیر دانلود منیجر را بر روی دستگاه خود نصب کنید و فایل‌هایی را که تصمیم به دانلود آن‌ها دارید، وارد برنامه نمایید. سپس با زمان بندی، برنامه به‌صورت خودکار در ساعات رایگان (که در هر شرکت متفاوت است) شروع به دانلود فایل‌های مورد نیاز شما خواهد کرد.

شما با کمک برنامه‌های مدیریت دانلود می‌توانید مصرف اینترنت خود را به اندازه بسیار زیادی کاهش دهید و در مقابل به فایل‌هایی نیز که به آن‌ها نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

منبع: 

https://itresan.com/58501/best-ways-to-decrese-internet-consume/

تفاوت سئو on-page و سئو off-page

تفاوت سئو on-page و سئو off-page

فیس‌بوک  تلگرام 

آیا می دانید مشاغل کوچک باید نزدیک ۸٪ از درآمد خویش را به بازاریابی وابستگی دهند؟


اما صبر کنید ، تحقیقات نشانه می دهد که در سنه ۲۰۱۷ ، به طور متوسط ۵۱٪ از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک حاصل شده است.در پیوستگی نوشتار به تفاوت سئو on-page و سئو off-page نیز می پردازیم:

اگر راهبرد بازاریابی مشاغل حقیر شما عمدتاً دیجیتالی است ، باید دست کم ۳ الی ۴٪ برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خرج کنید. بحران این است که اغلب صاحبان مشاغل کوچک در ارتباط با بهینه سازی موتور جستجو چیز زیادی نمی دانند.

اگرچه احتمالاً این فایده ایی برای شما نخواهد داشت که چگونه سایت خویش را از بالا به زیر جستجو کنید ، اما باید به اندازه کافی بدانید که هنگام خرید برای خدمات پسندیده بازاریابی صحبت کنید.

در ساده ترین سطح ، شما باید اصول اولیه در سئو on-page در روبرو سئو off-page و آنچه که هر یک از این دسته های سئو را شامل می شود را فهم کنید.

تفاوت سئو on-page و off-page

طراحی سایت-تفاوت سئو on-page و سئو off-page

سئو On-page و سئو Off-page چیست؟

در بالاترین سطح ، بهینه سازی موتور جستجو را می نا به On-page و Off-page دسته کرد. SEO on-page دربرگیرنده عواملی است که یک مالک وب سایت می تواند به طور سر راست در سایت خویش دستکاری کند. سئو off-page به سیگنال های دیجیتال در خارج از وب سایت شخصی خود اشاره دارد که بازاریابان می توانند به طور غیرمستقیم روی آن تأثیر بگذارند.

تفاوتهای چشمگیری بین سئو On-page و Off-page هستی دارد که در تقسیم های بعدی به آنها خواهیم پرداخت. در سطح استراتژیک ، SEO Off-page مشکل و خسته کننده تر از این دو است ، بنابراین ما آغاز آن را پوشش خواهیم داد.


سئو Off-page چیست؟

بهینه سازی Off-page شامل اقداماتی است که می تواند در خارج از تارنما واقعی شما برای درمان رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما سپریدن شود. این اقدامات برای منعکس کردن اعتبار وب سایت شما و پروانه صنعت است. نظر به اینکه این سیگنال های رتبه بندی موتور جستجو از تارنما های سایر به دست می آیند ، به راحتی قابل دستکاری نیستند.


فاکتورهای سئو Off-page

چندین عامل سئو Off-page از سایت هستی دارد ، از جمله:


-بک لینک به تارنما شما

-برندسازی و اسم تجاری

-سیگنال های شبکه اجتماعی

بک لینک

به عنوان رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو ، به رتبه بندی فکر کنید. اگر می خواهید در صفحه اول باشید ، صفحه شما باید رأی بگیرد. در دنیای Off-page ، به صورت بک لینک ارائه می شوند. بک لینک ها لینکهای وب سایتهای خارجی هستند که کاربران و خزنده های موتور جستجو را به وب سایت شما ارسال می کنند.

بسته به بستگی و ارزش آنها ، بک لینک ها می توانند بر درجه بندی های ارگانیک شما الی درجه های گوناگون تأثیر بگذارند.

شما می توانید معتبرترین بک لینک در دانشمند را داشته باشید ، اما اگر به سایت یا صنعت شما ارتباطی نداشته باشد ، صفحات شما در رتبه بندی سخت خواهند داشت.


برندسازی و نام تجاری

برای بسیاری از نوآوری ها و مشاغل حقیر ، برند نام تجاری واژه ای است که تنها در چهره داشتن سرمایه گذاری در سازمان خود از اسپانسر برخوردار است.

در این باره خاص ، ما شواهد مشخصی داریم که تأیید می کنیم که ممکن است یک اسم بازرگانی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارج از صفحه برای سایت شما باشد. با توجه به الگوریتم پاندا Google.

وقتی گفتگو از SEO بیرون از صفحه است ، به عقیده می رسد بیان برند به همان اندازه لینک های وب سایت شما مهم هستند.


طراحی سایت-تفاوت سئو on-page و سئو off-page

سیگنال های شبکه اجتماعی

از آنجا که سئو off-page به معنای منعکس کردن ارزش یک سایت در دنیای راستین است ، منطقی است که داشتن اعتبار اجتماعی در دنیای دیجیتال یک سیگنال رتبه بندی است.

برای نشان دادن اینکه به کارگیری سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی های ارگانیک کاملاً نظری نیست ، به نوشتار جستجوی محتوای کاربران برجسته در ثبت نوکاری شبکه های اجتماعی ، نگاهی بیندازید به ایالات متحده این حق ثبت نوآوری بدون خواندن همه چیز ، توانایی Google را برای افزایش رتبه بندی بر اساس آنچه که اتصالات رسانه های اجتماعی شما با ارزش می دانند ، نشانه می دهد.

این سیگنال سئو Off-page برای شما چه معنایی دارد؟ هرچه محتوای شما بیشتر شود ، شاید رتبه بیشتری پیدا می کند. شبکه های اجتماعی همچنین پیوندهای nofollow ایجاد می کنند و باعث ایجاد شدامد راستین می شوند ، پس حتی اگر نگران بهبود سئوی خود نباشید ، شبکه اجتماعی شدامد مربوط به سایت شما را به به اتفاق خواهد داشت.


نحوه سپریدن سئو Off-page

اکنون که از انواع مختلف سئو Off-page آگاهی دارید ، نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در نظر بگیرید.

متأسفانه ، دستیابی به وب سایت دیگری برای لینک دادن به سایت شما یا ذکر اسم تجاری شما ، هیچ اقدامی راحت نیست. در منظر دیجیتال امروز ، مقیاس پذیرترین تکنیک های بهینه سازی موتور جستجوی Off-page کمترین اثربخشی است.

اکثر کارشناسان سئو Off-page به دایرکتوری های محلی یا تارنگار نویسی مهمان برای تشکیل لینک های بک لینک ، کمک می کنند

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی

اَپِتو یک اپلیکیشن‌ ساز آنلاین است که در آن شما به راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی می‌توانید صفحات اپلیکیشن خود را در کمترین زمان ممکن در دو پلتفرم Android و iOS به بهترین نحو و با طراحی های بسیار زیبا و متنوع بسازید. همچنین اپتو بعنوان برگزیده یازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران توانسته است با داشتن بیش از 40 افزونه، اپلیکیشن های کاربردی در اختیار کاربران خود قرار دهد.


مزایای ساخت اپلیکیشن:
ساخت اپلیکیشن در کسب و کار فعلی و یا شروع آن می تواند بسیار موثر باشد که در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره خواهیم کرد:
•    سبقت از رقبا
•    ارتباط مداوم با مشتری
•    برند سازی و ارتقا سطح برند فعلی
•    دسترسی آسان به خدمات و محصولات شما
•    افزایش فروش
•    کاهش هزینه تبلیغات

 

 

 
برخی از امکانات اپتو:
با استفاده از اپلیکیشن ساز اپتو اپلیکیشن هایی با موضوعات متفاوتی می توان ساخت که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:
•    فروشگاه آنلاین برای محصولات فیزیکی و فایل
•    حساب کاربری با امکان تایید تلفن همراه و ایمیل
•    امکان پشتیبانی از طریق اپلیکیشن
•    ساخت صفحات محتوایی شامل متن، عکس، ویدیو و صوت
•    پرداخت درون برنامه‌ای کافه بازار و مایکت
•    پشتیبانی از وردپرس و فروشگاه ساز ووکامرس
•    تبلیغات درون برنامه‌ای
•    کانال آپارات
•    فروشگاه ویدیو
•    ساخت اپلیکیشن موزیک و رادیو
•    ارسال پوش نوتیفیکیشن
•    فرم ساز
•    اتصال به فید خبری و .....

شما میتوانید با مراجعه به آدرس appeto.ir از امکانات دیگر این اپلیکیشن ساز انلاین بهره مند شوید و اپلیکیشن‌هایی با موضوعات و امکانات مختلف بسازید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/build1-online-app.html