تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

حق امتیاز اپل برای دوربینی روی بند اپل واچ

حق امتیاز اختراع جدیدی از اپل منتشر شده که به یک دوربین روی بند اپل واچ مربوط است. این دوربین روی بند انعطاف پذیر نصب می شود و می توان هنگام عکسبرداری آن را خم کرد یا پیچاند.

به گزارش  مهر به نقل از مک رومر، دفتر ثبت برند و حق امتیاز اختراع آمریکا یک پتنت متعلق به اپل را منتشر کرده است. این پتنت درباره بند ساعت هوشمندی توضیح می‌دهد که مجهز به یک دوربین یا حسگر بصری است. این حسگر به قسمت انتهایی بند متصل شده و به اپل واچ کمک می‌کند تصاویر و ویدئو ثبت کند. در این میان نمایشگر ساعت هوشمند اپل نیز نشان می‌دهد از چه چیزی عکس یا فیلم برداری می‌شود.

 

این بند ساعت از مواد انعطاف پذیر تولید می‌شود و در نتیجه کاربر می‌تواند برای عکسبرداری آن را خم کند یا بپیچاند. پتنت اپل شامل تصاویر مختلفی از نحوه خم کردن بند ساعت و قرارگرفتن دوربین است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, اپل

یک دوربین در اپل واچ به این گجت قابلیت تصویربرداری و برقراری تماس تصویری فیس تایم را می‌دهد.

 

در این پتنت به احتمال استفاده از چند حسگر بصری اشاره شده که نشان می‌دهد بند اپل واچ های آینده دارای دوربین‌های پشتی و جلویی خواهد بود.

 

این پتنپ در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده است.

 

 

 


منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews011030714.html

تشخیص سموم مرگبار آب تنها با بررسی یک قطره

محققان آمریکایی یک دستگاه ساختند که می‌تواند تنها با یک قطره آب، میزان سمی بودن آن را تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، زمانی‌ که آب سرشار از سیانوباکترها باشد، یک ماده خطرناک و سمی به نام "سیانوتوکسین" تولید می‌کند. با این اتفاق شکوفایی جلبک سبز و آبی هم ایجاد می‌شود که برای انسان و حیوان مرگبار است.

 

به زودی می‌توان وجود این توکسین‌ها را تشخیص داد. معمولاً روش‌های فعلی تشخیص نشانه‌های اولیه "شکوفایی جلبکی" در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به این نحو است که محققان از آب نمونه‌برداری می‌کنند و به آزمایشگاه می‌فرستند.

 

زمانی‌ که این نمونه‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند، شاید شکوفایی جلبکی به اندازه‌ای رشد یافته باشد که باید به مردم هم هشدار داده شود.

 

در این راستا محققان دانشگاه ایالتی "کارولینای شمالی" دستگاهی برای هشدار اولیه آلودگی آب ساخته‌اند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سیانوباکترها

این دستگاه اولین سیستم قابل حمل تشخیص سیانوتوکسین در جهان است.

 

طریقه کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و کافی است کاربران یک قطره آب را روی یک تراشه بریزند تا پس از آن نتایج روی دستگاهی نمایش گذاشته شود که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود.

 

تراشه ساخت این محققان می‌تواند هرگونه مولکول هدف در نمونه آب را با خاصیت فِلورِسانس نشان دهد.

 

در نتیجه، تنها در عرض ۵ دقیقه، یک اپلیکیشن روی گوشی قادر است حضور و سطح چهار نوع رایج سیانوتوکسین یعنی "آناتوکسین-ای"( anatoxin-a)، " سیلیندروسپرموپسین"(cylindrospermopsin)،"نودولارین"(nodularin) و "میکروسیستین-ال‌آر"(microcystin-LR) را به کاربر خود هشدار دهد.

 

"شینگشان وی" محقق ارشد این پروژه گفت: فناوری ساخت ما می‌تواند این سموم را در سطح "سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا"(EPA) تشخیص دهد و مهم است که بدانید دستگاه ساخت ما هنوز قادر نیست این سیانوتوکسین‌ها را در سطح استانداردهای "سازمان جهانی بهداشت" شناسایی کند.

 

محققان پروژه همچنین اظهار کردند که دستگاه ساخت آن‌ها در مقیاس تجاری هم نسبتاً ارزان خواهد بود.

 

اخیراً تولید دستگاه کمتر از ۷۰ دلار هزینه برداشته و هر تراشه هم زیر یک دلار قیمت دارد.

 


منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11031001.html

شیشه بالکن ریلی تاشو

شیشه ایوان ریلی تاشو تبریزسکوریت

۲ نگرش / ایوان شیشه ای تاشو ریلی، شیشه بالکن، شیشه ایوان تاشو / از farshad ahangar

بالکن شیشه ای ریلی تاشو امروزه یک نیاز لوکس و مختص پایتخت نیست، کل ی ما در هر شهری که هستیم بزرگ یا کوچک می توانیم از فواید آن بهره ببریم. ناحیه ی کبیر آذربایجان با داشتن شهرهایی چون: تبریز، ارومیه و… از عقیده موقعیت جغرافیایی در شرایط خاصی پیمان دارد، بعضاً تابستان گرم و زمستان بسیار سرد ایوان ها را غیر قابل بهره‌گیری کرده است؛ از طرفی خنکی ارزشمند داخل نیز بعضاً از این سرنوشت دچار برباد دان می شود.


شیشه بالکن ریلی تاشو یک احتیاج و یک ضرورت:

امروزه با ارائه نسل جدید شیشه ایوان  ریلی تاشو این امکان برای شما فراهم‌شده الی در فصل زمستان فضای بالکن شما به یک محیط قشنگ و گرم تبدیل گردد، این محصول معمولاً از عرض به ابعاد ۴۰تا۶۰سانت تقسیم‌شده و بین هر شیشه درزگیر هستی دارد و زمانی که این پانل‌ها بسته می‌شود هیچ فضایی جهت ورود هوای سرد و یا گرد وخاک به‌جا نمی‌گذارد الی برای شما محیطی دلنشین-دلپذیر در فضای بالکنتان فراهم گردد، در فصل تابستان شما این امکان رادارید تا در چهره دربایستن شیشه ایوان ریلی تاشو خود را جمع کنید و فضای بدون شیشه داشته باشید ف این فرآورده به‌صورت L شکل در قسمت انتهایی دیوار پیمان می‌گیرد که با اشغال فضای بسیار مختصر امکان تغییر فضای مد نظر شمارا فراهم می‌آورد.


بالکن شیشه ای تاشو ریلی

بالکن شیشه ای تبریز سکوریت

مزایای شیشه بالکن ریلی :

• نمای یکدست شیشه‌ای جهت فضای بالکن به هر طولی که باشد بدون هیچ ستون یا گیر دید.

• شیشه تراس این امکان را برای بهره بردار مهیا می‌کند که در فصول مناسب سنه سیستم را به راحتی باز کرده و از هوای آزاد بهره‌مند گردد.

• به واسطه بسته شدن مکان با شیشه‌های متحرک شیشه تراس، مسیر ورود پرندگان، یکتا و غبار، حشرات موذی و حتی نزولات جوی به فضای داخلی مسدود می‌شود پاکیزگی فضای شما با به کارگیری بالکن شیشه‌ای کاملاً آسان خواهد بود.

• شیشه ایوان به دلیل متحرک بودن و جمع شدن در یک سمت به راحتی قابل شستشو می‌باشند.

• شیشه بالکن از پانل‌های عمودی تشکیل‌شده است که در بالکن شما نمایشی بدون مانع و بدون پروا به شرایط آب و هوایی را به شما ارائه می‌دهد.

هر یک از پانل‌ها مستقل است که به‌عنوان یک درب کشویی و یا به‌صورت درب لولایی نصب می‌گردد

بدون حضور خودتان در عکس سلفی بگیرید!

به تازگی اپلیکیشنی ابداع شده که می تواند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و الگویتم مخصوص، اشیا و افراد را در پس زمینه عکس ها حذف کند.

به گزارش مهر، یک اپلیکیشن جدید با حذف اشیا و افراد در پس زمینه عکس ها ابداع شده است.

این اپلیکیشن که Bye Bye Camera نام دارد، در حقیقت ترکیب یک پروژه هنری و اپلیکیشن است.این اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که در فناوری شناسایی صورت به کار می رود افراد را در تصاویر شناسایی می کند. همچنین برای شناسایی اشیا در تصاویر نیز الگوریتمی به نام YOLO را به کار می برد

در مرحله بعد با استفاده از یک ابزار مخصوص فضای خالی شده را پر می کند. توسعه دهنده این اپلیکیشن درباره آن می نویسد: بالاخره می توانید بدون حضور خودتان در عکس سلفی بگیرید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عکس سلفی بدون حضور خودتون


البته اپلیکیشن مذکور در حال حاضر بسیار کند است و فرایند حذف افراد از تصویر هنوز ایده آل نیست.

به هرحالBye Bye Cameraبه قیمت ۲.۹۹ سنت در اپ استور iOS عرضه شده است.

 

 


منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/enews404902.html

اطلاعات گوشی ONE PLUS 7T PRO فاش شد

اخبار,اخبار تکنولوژی

اطلاعات مربوط به گوشی 7T Pro، جدیدترین پرچمدار شرکت وان‌پلاس در فضای مجازی فاش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گوشی OnePlus 7T Pro پرچمدار بعدی است که انتظار داریم توسط شرکت وان‌پلاس رونمایی شود و انتظار می‌رود تا انتهای سال 2019 از آن رونمایی شود و دارای پیشرفت چشمگیری نسبت به OnePlus 7 Pro باشد. این شرکت همچنین قرار است در کنار مدل Pro خود، مدل معمولی 7T را هم عرضه کند که قیمتی کمتر را برای مشتریان ارائه کند. این مدل 7T معمولی مدل ارتقا یافته OnePlus 7 خواهد بود و قدرت و کارایی بیشتری را برای کاربران خود به همراه خواهد آورد در حالی که فناوری‌های به روز زیادی مانند 7T Pro نخواهد داشت. به تازگی، مشخصاتی از این گوشی در فضای مجازی لو رفته است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

شرکت وان‌پلاس جزو تولیدکنندگان گوشی در کشور چین است و با توجه به این که شرکت اوپو، هموطن این شرکت در گوشی‌هایی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر سرمایه‌گذاری کرده، وان‌پلاس هم قصد چنین سرمایه‌گذاری را دارد. این بدان معنا است که پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس دیگر هیچ بخش متحرکی مانند OnePlus 7 Pro نخواهد داشت در حالی که قرار است همان صفحه نمایش لبه به لبه را داشته باشد. شرکت اوپو درباره دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر این هشدار را داده است که اینگونه دوربین‌ها عملکردی شبیه به دوربین‌های سلفی قدیمی نخواهند داشت. همانگونه که از گذشته مشخص بوده، وان‌پلاس گوشی‌های خود را بر اساس گوشی‌های اوپو طراحی می‌کند، با این وجود احتمال دارد که وان‌پلاس اولین گوشی را تولید کند که دارای دوربین زیر نمایشگر است.

 

ویژگی دیگری که درباره OnePlus 7T Pro مشخص شده است این است که گوشی پرچمدار جدید وان‌پلاس دارای شبکه 5G خواهد بود. در حال حاضر، چند اپراتور در دنیا هستند که شبکه 5G را برای سیمکارت‌های خود و در شهرهای معدودی ارائه داده‌اند اما انتظار می‌رود این روند به طور گسترده در سراسر جهان ادامه پیدا کند به همین خاطر است که انتظار می‌رود وان‌پلاس یک مدل 5G از گوشی‌های سری T خود تولید و عرضه کند. تنها مشکلی که درباره گوشی‌های 5G وجود دارد این است که این گوشی‌ها نیاز به مودم و آنتن‌های مجزا دارند که باعث بزرگتر شدن و حجیم شدن گوشی می‌گردند. بر همین اساس، تنها مدلی که از 5G پشتیبانی خواهد کرد، مدل 7T Pro خواهد بود و نه 7T معمولی.

 

زمانی که OnePlus 7T Pro رونمایی خواهد شد، زمانی خواهد بود که اولین گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه Q تولید خواهند شد. با توجه به گوشی‌هایی که پیش از این توسط وان‌پلاس تولید شده‌اند، انتظار می‌رود مدل 7T Pro ابتدا با جدیدترین نسخه اندروید راهی بازار نشود اما بعد از گذشت مدتی از عرضه آن به این سیستم عامل بروزرسانی خواهد شد. گفتنی است، اندروید Q چندین تغییر در ژست‌ها و سیستم ناوبری گوشی‌های اندرویدی ایجاد خواهد کرد.

 

دیگر گوشی‌های مدل T که وان‌پلاس عرضه کرده در ماه اکتبر معرفی و در ماه نوامبر راهی بازار شده‌اند. این باعث می‌شود انتظار داشته باشیم که OnePlus 7T Pro هم قرار است در ماه نوامبر امسال معرفی و عرضه شود. با این وجود پیش‌بینی می‌شود پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس قیمتی حدود 500 تا 800 دلار داشته باشند. مدل پایه 7T قیمتی حدود 500 دلار خواهد داشت و 7T Pro با قیمت پایه حدود 700 دلار عرضه خواهد شد.

 

 



منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/banews39483.html