تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

11 سایت مناسب برای دانلود رایگان عکس

شاید فرصت و یا امکانات لازم برای گرفتن عکس های حرفه ای رو نداشته باشید تا به کمک اونها وبلاگ یا سایتتون رو زیباتر کنید. در حالی که بسیاری از سایت ها برای استفاده از تصاویر انتظار پرداخت پول دارند، سایت هایی نیز هستند که دستور دسترسی به عکس هایی رو میدن که با کیفیت هستند. فقط چیزی که باید بهش توجه کنید ، مطالعه پروانه کاربرد اونهاست. ما در این نوشتار 11 سایت عکس رو معرفی می نماییم که احتمالاً در کنار سایت های قدرتمندی مثل FlickR کمپانی یاهو یا Deviantart  کمتر دیده شده اند ولی منابع احسان برای تصاویر به حساب می آیند.

Gratisography

نام این سایت از یک واژه لاتین به معنای "رایگان" گرفته شده. این سایت پر از عکس های با کیفیت و با وضوح بالاست که توسط رایان مک گوایر (Ryan McGuire) برپایی شده. کل چیز در این سایت تحت پروانه کریتیو کامنز، مجانی است (مجوزی مربوط  سایت دانلود عکس ایرانی  به حقوق کپی رایت). فقط چیزی که در این سایت تقاضا می شود کمک به صندوق خرج قهوه ست! بنیادگزار سایت اعتقاد داره قهوه به این پروژه اجازه میده الی رشد کنه و بهش انرژی میده و کار هارو جلو ببره.

gratisography

Unsplash

در این سایت هر 10 روز 10 عکس جدید گذاشته میشه. کل ی عکس ها تحت پروانه کریتیو کامنز هستند. توی وب سایت چند نمونه از پروژه هایی که با این عکس ها اجرا شده هم دیده میشه. اونهایی که علاقه مند هستند می توانند در سایت ثبت اسم کنند لغایت زمانیکه عکس های جدید آپلود شد از راه ایمیل بهشون اطلاع داده بشه


unsplash


 Life of Pix

عضو دیگری از کریتیو کامنز! این سایت به راستی یک آلبوم از عکس های با کیفیت و وضوح بالاست.عکس های جدید هر هفته منتشر میشوند. عکاسان بسیاری به این شبکه متصل هستند که ویدئو ،کلیپ و .... را نیز پیشنهاد میدهند.

lifeofpix


Death to the Stock Photo

 اسم این سایت قابل توجه هست : مرگ بر عکس های استوک! اگر دراین سایت عضو باشید هر ماه عکس های مجانی برای شما ایمیل میشه. البته با یک حساب های پرمیوم امکان دسترسی به تمام عکس های ماضی و آینده را (علاوه بر عکس های ماهانه) دارید.

deathtothestockphoto

 IM Free

این سایت بیشتر از یک آرشیو عکس، یک کلکسیون از منابع مجانی بشمار می رود. از یک دکمه برای سایت گرفته لغایت خیلی چیزهای دیگر. این سایت یک گنج از چیز های مجانی است و بزرگترین تفاوت با سایت های سایر این است که عکس ها تحت حقوق معنوی شخص ثالث حفاظت میشوند. به راستی بسیاری از عکس ها این سایت لینک به سایت های سایر مثل flickr هستند

imcreator

 napwire Snaps

هفت عکس فوری در هر هفت روز شعار این سایت است. شما میتوانید در سایت عضو شوید تا جدیدترین تصاویر برای شما ارسال بشه.

دوربین آیفون 12 مینی در رتبه چهاردهم DXOMARK قرار گرفت

آیفون ۱۲ مینی اپل (Apple iPhone 12 Mini) به‌تازگی توسط DXOMARK بررسی شده است. این مؤسسه پس از بررسی دوربین آیفون ۱۲ مینی، این گوشی را در رتبه‌ی چهاردهم رنکینگ خود جای داد و گفت این گوشی اپل به‌طور کلی در زمینه‌ی ثبت عکس و ضبط ویدئو عملکرد خوبی دارد.

براساس گزارش GSMArena، اکسپوژر (نوردهی) دقیق صحنه و سوژه‌ به ‌همراه فوکوس سریع و دقیق جزو نکات مثبت دوربین آیفون کوچک‌جثه‌ی شرکت کوپرتینویی هستند. DXOMARK می‌گوید دوربین آیفون ۱۲ مینی برخی ضعف‌ها نظیر ایجاد نویز و ایجاد سایه‌ی آبی‌رنگ روی تعادل سفیدی به‌صورت گاه‌وبی‌گاه دارد.

نتایج بررسی دوربین آیفون ۱۲ مینی توسط DxOMark

DXOMARK در بررسی دوربین آیفون ۱۲ مینی به نکاتی دیگر نظیر گستره‌ی داینامیک محدود نسبت به گوشی‌های رقیب اشاره کرد و گفت این گوشی موفق شده است همان امتیازهای آیفون ۱۲ را کسب کند. امتیاز آیفون ۱۲ مینی کمتر از آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس است.

اگر به ‌کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی دوربین آیفون ۱۲ مینی علاقه‌مند هستید بررسی DXOMARK را بخوانید. در صورت تمایل می‌توانید بررسی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو و البته بررسی آیفون ۱۲ پرو مکس را در زومیت مطالعه کنید. 

منبع:

جان پراسر: آیفون ۱۳ به حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی مجهز خواهد شد

بنا بر گزارش GSMArena و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از جان پراسر، غول دنیای فناوری در حال آزمون‌وخطای نسل بعدی آیفون است به ناچ کوچک‌تری مجهز خواهد شد. جان پراسر با انتشار ویدئویی در یوتیوب، نسل بعدی گوشی‌های محبوب اپل را آیفون ۱۲ اس خطاب می‌کند و که نسخه‌ی بالارده‌ی آن‌ (احتمالا نسخه‌ی پرو) حافظه‌ی ذخیره‌سازی بالغ بر یک ترابایت را در بطن خود جای خواهد داد. این در حالی است کوپرتینویی‌ها از آیفون XS به بعد، آخرین و گران‌قیمت‌ترین نسخه از گوشی‌های خود را با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌کنند.

در گزارش مذکور آمده است که مدل جدید هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد؛ اما برخی از نمونه‌های اولیه‌ی مدل پرو دارای یک ترابایت حافظه داخلی هستند. پراسر به نقل از منابع آگاه از سیاست‌های اپل، ادعا می‌کند که این شرکت در نظر دارد آیفون ۱۲ اس (آیفون ۱۳) را به بریدگی کوچک‌تری مجهز کند. اما این بدان معنا نیست که عرض آن کمتر خواهد شد؛ بلکه  پهنای بریدگی کمتر می‌شود و به شکل نوار باریک‌تری درمی‌آید.

منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/367504-new-leak-iphone-13-small-notch-1terabyte-rom/