تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

اپل واچ ۶ ضدآب می‌شود

 ساعت های هوشمند یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و تبدیل به یکی از مهم ترین برگ های برنده شرکت های تکنولوژی شده است.

 

مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ۶ به قابلیت های جدیدی نظیر مقاومت در برابر آب و عملکرد بهتر مجهز خواهد بود.

 

 وی در ادامه این گزارش که در وب سایت phonearena آمده است، به تراشه پردازنده جدید S۶ که قابلیت و عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین خود S۵ دارد، تجهیز شده است.

 

کو بر این باور است که آن دسته از کاربرانی که به شنا و غواصی در زیر آب علاقه دارند، با خریداری و استفاده از ساعت‌های هوشمند جدید اپل واچ ۶ قادر خواهند بود بدون هیچ گونه نگرانی به کار و فعالیت های موردعلاقه خود بپردازند.

 

همچنین اخبار و گزارش های پیشین حاکی از آن بود که اپل واچ ۶ به نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) و قابلیت ردیابی خواب کاربران نیز تجهیز خواهد شد.

 

طبق اعلام قبلی اپل، انتظار می‌رود که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040722.html

سرکشی مخفیانه فیسبوک به گوشی‌های آیفون!

ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

 

با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

 

این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

 

گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

 

این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی شود.

 

فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

 

یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.



منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040830.html

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان از گذشته‌های دورِ خود و تولید مدل‌های مختلفِ داتسون فاصله گرفته است. امروزه این خودروسازِ ژاپنی به دلیل تولید مدل آلتیما (Altima) شناخته شده و به خود می‌بالد. اتومبیل مزبور را می‌توان یکی از بهترین سدان‌های متوسط در ایالات‌متحده آمریکا دانست. البته نباید فراموش کرد که کمپانی نیسان چند سوپراسپرت قدرتمند مانند «GT-R» و معروف به گودزیلا را با توان ۵۶۵ اسب‌بخار به تولید رسانده است.

غول‌های نیسان تمام نیاز‌های مشتریانِ خود را برآورده کرده و برخی از آن‌ها فروتنانه در جاده‌های آفرود حضور داشته و نمی‌توان حد و مرزی برای محصولات کمپانی نیسان متصور شد.

نیسان چندین شاسی‌بلند و کراس‌اوور با نام‌های «Passport»، «Rogue»، «Pathfinder»، «Pilot» و «Murano» را به تولید رسانده و به عنوان یکی از بازیگران بزرگ صنعت خودروسازی جهان به ایفاء نقش می‌پردازد. ما در ادامه به سراغ ۱۰ اتومبیل برتر کمپانی نیسان در ۱۰ سال اخیر رفته و بهترین محصولاتِ سال‌های اخیرِ نیسان را به شما معرفی خواهیم کرد.

نیسان فرانتیر مدل ۲۰۲۰ (۲۰۲۰ Nissan Frontier)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

مدل ۲۰۲۰ نیسان فرانتیر فسیلی زنده است. وانت سایز متوسط نیسان هنوز هم نفس کشیده و یکی از بهترین وانت‌های جهان است. نسل جدید فرانتیر در سال ۲۰۱۵ معرفی شد؛ ولی برخلافِ برادر بزرگتر خود یعنی نیسان تیتان هیچ تغییر قابل توجهی را تجربه نکرده است. برخی از جزئیات فرانتیر بهبود یافته و کیفیت موادِ به کار رفته در محیط داخلی آن افزایش داشته است. فرانتیر برای بازرگانان و پیمانکاران ساختمانی بسیار مناسب بوده و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. فرانتیر از توان پیشرانه‌ای V۶ استفاده کرده و قدرت موتور را با استفاده از گیربکسی ۵ سرعته و نسبتاً قدیمی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته باید توجه داشت که خریداران فرانتیر توان سفارش آن با گیربکس ۵ سرعته دستی و پیشرانه ۴ سیلندر را دارند.


نیسان جی‌تی- آر مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan GT-R)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان جی‌تی– آر یا گودزیلا یکی از با ارزش‌ترین اتومبیل‌های کمپانی نیسان بوده و از پیشرانه‌ای پیشرفته بهره می‌برد. اتومبیل مزبور عنوانِ پادشاه ژاپنی را یدک کشیده و از سال ۱۹۶۹ برای نیسان افتخار آفرینی می‌کند.

نسخه جدید جی‌تی– آر عملکرد عالی و بی‌نقص خود را به رخ رقبا می‌کشد و نیسان اتومبیل مزبور را نقطه عطفی در تولید مدل جی‌تی– آر دانسته است. در اتومبیل یادشده از پیشرانه ۳.۶ لیتری V۶ و مجهز به توربوشارژ دوقلو با توان ۵۶۵ اسب‌بخار استفاده شده است. گیربکسی ۶ سرعته، اتوماتیک و دو کلاچه وظیفه انتقال توانِ پیشرانه مزبور به چرخ‌ها را بر عهده داشته و شتاب سفر تا صد آن را به ۲.۹ ثانیه می‌رساند. نسخه «Nismo» نیسان جی‌تی– آر پیشرانه‌ای با توان ۶۰۰ اسب‌بخار دارد.


نیسان تیتان ایکس دی مدل ۲۰۱۸ (۲۰۱۸ Nissan Titan XD)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

بسیاری از مردم دیوانه نیسان تیتان هستند. اتومبیل مزبور چیزی بینِ پیکاپ‌های معمولی و کامیون‌های سنگین بوده و واقعاً فوق‌العاده است. البته تیتان در برابر فورد «F-۱۵۰» یا شورلت «Silverado» در هنگام بکسل و حمل‌بار علمکرد ضعیف‌تری دارد. ساختار و کیفیت رانندگی، ارتفاع و مصرف سوخت نیسان تیتان مشابه با فورد «F-۲۵۰» و رم ۲۵۰۰ است. در نیسان تیتان ایکس‌دی از پیشرانه ۵.۶ لیتری V۶ با توان ۴۰۰ اسب‌بخار و ۴۱۳ پوند فوت گشتاور استفاده شده است.


نیسان پت‌فایندر مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Pathfinder)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان پت‌فایندر ۲۰۱۹ شاسی‌بلندی فوق‌العاده و سه ردیفِ است. اتومبیل مزبور در آفرود عملکرد بسیار خوبی داشته و پت‌فایندر را می‌توان شاسی‌بلندی خانوادگی، هفت نفره، اسپرت و چهار چرخ محرکی ایده‌آل دانست. پت‌فایندر ۲۰۱۹ به خوبی از پس ناهمواری‌های گوناگون برآمده و تجربه سواری با آن لذت بخش است. در اتومبیل مزبور از توان پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ با قدرت ۲۸۴ اسب‌بخار استفاده شده و پت‌فایندر توان بکسل کردن ۶۰۰۰ پوند را دارد.


نیسان جوک آر اس مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Juke RS)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

جوکِ استاندارد به دلیل ظاهرِ متفاوت و عجیب و غریب خود از جامعه اتومبیل‌ها طرد شده و اکثر مردم از آن متنفر هستند. ولی باید دانست که نسخه آر اس نیسان جوک کمی متفاوت بوده و عرضه آن واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. در اتومبیل مزبور از پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با توان ۲۱۵ اسب‌بخار استفاده شده است. نسخه AWD نیسان جوک آر اس ۲۱۱ اسب‌بخار قدرت داشته و در هر دو نسخه از گیربکس شش سرعته دستی استفاده شده است.


نیسان اِن‌وی مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan NV)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان اِن‌وی فرزند خلفِ وانت تیتان است. اِن‌وی علی‌رغم ویژگی‌های مشابه خود با نیسان تیتان، به هیچ عنوان جذابیت‌های آن را ندارد. با این همه اِن‌وی ونی جادار بوده و سقف بلندی دارد. اِن‌وی سه نسخه داشته و در نمونه نخست آن از پیشرانه V۶ با توان ۲۶۱ اسب‌بخار استفاده شده است. در بهترین نسخه اِن‌وی از پیشرانه V۸ با توان ۳۷۵ اسب‌بخار استفاده شده و نسخه مزبور بیشتر کاربرد تجاری دارد. نسخه اِن‌وی ۳۵۰۰ اچ‌دی، ۱۲ صندلی داشته و مجهز به کیسه هوای پرده‌ای است. در اتومبیل مزبور شیشه‌های جانبی دودی بوده و یک سیستم ناوبری کاربردی به شما خدمت می‌کند.


نیسان مورانو مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Murano)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان مورانو برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به عنوان شاسی‌بلندی بزرگ و در دو کلاس پریمیوم و استاندارد معرفی شد. در آن زمان کیفیت سواری و ظاهر مورانو نظر خریداران اتومبیل را جلب می‌کرد. امروزه مورانو در مدل استاندارد خود به سیستم ناوبری، ترمز اضطراری خودکار، اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) مجهز شده و ظاهر بسیار خوبی دارد. مورانو ۲۰۱۹ از توان پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ با توان ۲۶۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. مشتریان توان سفارش مورانو در دو نسخه تمام چرخ متحرک و یا دیفرانسیل جلو را دارند.


نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Maxima)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان ماکسیما ۲۰۱۹ سدانی کامل، راحت و جذاب برای خریدارانِ اتومبیل‌های لوکس بوده و به راحتی آدرنالین شما را در هنگام عبور از جاده‌های گوناگون افزایش خواهد داد. در واقع باید به متخصصان و فن‌آوری‌های پیشرفته نیسان احترام گذاشت و از آن‌ها بابت تولید اتومبیلی کاملاً اسپرت و با ظاهری زیبا تشکر کرد. ماکیسما ۲۰۱۹ نسخه‌های مختلفی دارد. نسخه‌ای از مدل ۲۰۱۹ ماکسیما از توانِ پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند.


نیسان کیکس مدل ۲۰۱۸ (۲۰۱۸ Nissan Kicks)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان کیکس ۲۰۱۸ برای مشتریان آینده‌نگری است که به دنبال کراس‌اووری کوچک و کاربردی هستند. به قد و قامت نیسان کیکس توجه نکرده و گول نخورید؛ زیرا اتومبیل مزبور با وجودِ ابعادِ کوچک خود کارایی بالایی داشته و قیمت مناسبی دارد. در کیکس فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان عقب ایجاد شده و صندوق عقبِ بزرگی را شاهد هستیم. کیکس از پیشرانه ۴ سیلندر پر سر و صدایی استفاده می‌کند.

در خیابان‌های شهر پیشرانه مزبور عملکرد بسیار خوبی داشته و مصرف سوخت آن بسیار پایین است. مدل ۲۰۲۰ کیکس به انواع سیستم‌های کمک راننده مجهز شده و می‌توانید از سیستم‌های اندروید اتو (Android Auto) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) در آن بهره ببرید. پیشرانه کیکس تنها ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت دارد.


نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۰ (۲۰۲۰ Nissan Altima)

بهترین اتومبیل‌های نیسان در ۱۰ سال اخیر

نیسان آلتیما ۲۰۲۰ سدانی متوسط، راحت، خانوادگی و منحصر به فرد است. آلتیما کابین جاداری داشته و از مجموعه‌ای فناوری‌های جدید برای ساخت و توسعه آن استفاده شده است در آلتیما از پیشرانه معروف «VC-Turbo» استفاده شده است. پیشرانه یادشده مصرف سوخت را کاهش داده و عملکرد اتومبیل را بهتر می‌کند.
آلتیما با سدان‌های مزدا و هوندا رقابت کرده و با توجه به ظاهر جذاب خود باید آن را پیروز نهایی دانست! در اتومبیل مزبور از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۸ اسب‌بخار استفاده شده است. البته نسخه توربوشارژ و ۲ لیتری پیشرانه مزبور ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت دارد.


منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/937794/بهترین-اتومبیل‌های-نیسان-در-۱۰-سال-اخیر

هزار و یک سوال با جواب در بازی DEVIL MAY CRY 5

روایت تاریخچه‌ سری Devil May Cry نخستین موضوعی است که گیمر‌ها در آغاز بازی Devil May Cry 5 با آن برخورد می‌کنند و داستان آن بگونه‌ای است که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. طرفداران سری محبوب Devil May Cry سال‌ها بود که انتظار ساخت نسخه‌ای جدید که ارتباط مستقیمی با داستان اصلی داشته باشد را می‌کشیدند و این انتظار تنها مختص آن‌ها نبود و به طور کلی افرادی که به سبک HnS علاقه دارند، مدت‌هاست که از داشتن عنوانی برجسته در این سبک محرومند و در سال‌های اخیر، به ندرت شاهد عرضه یک اثر با کیفیت در این سبک بودیم. چند ماه پیش کمپانی «کپکام»، با معرفی بازی Devil May Cry 5 و بازگشت مجدد شخصیت‌های اصلی، طرفداران سری را به آرزوی خود رسانید. باید دید آیا این سری دوباره می‌تواند خود را به عنوان یکی از سرآمدان سبک HnS معرفی کند یا خیر.

نخستین نکته‌ای که پس از ورود اولیه به محیط بازی خودنمایی می‌کند، گزینه‌ روایت تاریخچه سری Devil May Cry است. این موضوع از دو جهت بسیار قابل‌توجه است؛ در وهله اول کپکام با تعبیه این بخش سعی بر ارایه تجربه‌ای جذاب Devil May Cry 5 برای تمامی گیمر‌ها چه آن دسته‌ای که موفق به تجربه نسخه‌های پیشین نشده‌اند، دارد تا پیش از ورود به بازی با شخصیت‌ها و گذشته هر یک آشنا شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


اما نکته قابل تامل دیگر که با دیدن این بخش به ذهن خطور می‌کند، داستان کاملا وابسته Devil May Cry 5 به نسخه‌های پیشین خود است تا کپکام بدین ترتیب یادآوری مختصری از اتفاقات رخ‌داده پیشین این بازی ارایه دهد و به محض ورود به بازی، سناریو دوم قوت می‌گیرد و درکنار حضور شخصیت‌های قدیمی، سرنخ‌های زیادی از اتفاقات گذشته مشاهده می‌شود.


داستان بازی Devil May Cry 5
نویسنده‌های Devil May Cry 5 در حدی استادانه سناریو‌ی بازی را نوشته‌اند که در نیمه ابتدایی آن هزاران سؤال در ذهن گیمر‌ها ایجاد خواهد شد و در بخش پایانی، نه تنها به تمامی این سوالات پاسخ داده می‌شود، بلکه تمام نکات مبهم موجود از نسخه‌های پیشین بازی نیز جواب خود را دریافت می‌کنند. این موضوع به‌حدی خوب و کامل انجام می‌گیرد که گویی داستان Devil May Cry 5 سال‌ها پیش و حین ساخت نسخه اول این بازی نوشته شده است. اما جدا از کیفیت و روند داستان Devil May Cry 5، موردی که این بازی را در این بخش ممتاز می‌کند، روایت فوق‌العاده داستان است.

درست در نقطه ای که اکنون روایت به‌صورت غیرخطی و درکنار فلش‌بک‌های متعدد انجام می‌شود. روایت جداگانه داستان از نگاه شخصیت‌های مختلف باعث می‌شود تا هیچ‌گاه از روند پیشرفت بازی خسته نشوید و همواره با شوق و علاقه زیاد نظاره‌گر اتفاقات در حال رخ دادن باشید. ایتسونو با این ترفند پیچ و خم‌های داستانی رو تا جای ممکن افزایش داده تا در بخش‌های پایانی بازی و حین مواجهه با پاسخ نکات مبهم موجود، هیجان فوق‌العاده‌ای به گیمر‌های تزریق شود که یا کاملا مات و مبهوت به نمایشگر خیره خواهند ماند، یا از شدت هیجان از جای خود بلند شده و فریاد خواهند زد.

در ابتدا بازی را با نیرو آغاز می‌کنیم و سبک کلی مبارزات او همان چیزی است که در نسخه قبل دیده بودیم. هر چند با تغییرات مناسبی که در توانایی‌هایش ایجاد شده و پس از کمی پیشروی و ارتقا مهارت‌ها، سیستم مبارزه نیرو فرم کلی خود را یافته و با یکی از هیجان‌انگیزترین سیستم مبارزات در میان عناوین HnS روبرو خواهید شد. «نیرو»  شخصیت جدید داستان است که توانایی خاصی در خلق دست‌های مکانیکی دارد که این دست‌ها، دلیل عمده لذت بردن از مبارزه با نیرو است. چندین نمونه مختلف از این دست‌های مکانیکی را در ابتدا به همراه خواهید داشت و به مرور نیز نیکو تعداد بیشتر و متنوع‌تری از آن‌ها را برای شما خواهد ساخت.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


تفاوت بین قابلیت‌های دست‌های مکانیکی بسیار زیاد است، یکی از آن‌ها به دشمنان شوک الکتریکی وارد کرده و دیگری با ضربات شلاق به جان آن‌ها می‌افتد. یا اینکه به کمک یکی از دست‌ها، موشکی شلیک شده که می‌توانید بر روی آن سوار شده و به سمت دشمنان حمله کنید. ترکیب قابلیت‌های دست مکانیکی با کمبو‌های متنوعی که نیرو انجام می‌دهد و نیز امکان کشیدن دشمنان به سمت خود، مبارزات را به امری جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. جهت بالانس شدن سیستم مبارزات نیرو، محدویت‌هایی برای استفاده از دست مکانیکی در نظر گرفته شده و در صورت بلاک کردن ضربه شما و یا استفاده از قدرت ویژه، دست از بین رفته و باید با جستجو در محیط، به دنبال جایگزین آن بگردید.

دانته نیز که این بار از همیشه جوان‌تر بود، مانند همیشه شخصیتی بسیار خوش تیپ و جذاب است و یک پروتاگونیست فوق العاده قدرتمند و با ابهت و البته یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. بعد از این نسخه نوبت به بازی چهارم رسید که در نسل هفتم برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی عرضه گردید و برای اولین بار ما را با شخصیت Nero آشنا کرد و بازی بسیار خوبی هم بود.

 سپس کپکام به سراغ یک تغییر اساسی در سری رفت و بازی ریبوت این سری با نام DMC: Devil May Cry را به استودیو نینجا تئوری واگذار کرد و آن‌ها هم یک بازی بی نظیر و معرکه ساختند که یکی از برترین هک اند اسلش‌ها تا به امروز است و البته به خاطر تغییرات ظاهری دانته برخی با آن مخالف بودند، اما هرگز کسی نمی‌تواند کتمان کند که این بازی که به صورت بین نسلی برای نسل هفتم و هشتم عرضه شد یک هک اند اسلش بی نظیر و قدرتمند است.

 

اخبار,اخبارتکنولوزی هزار و یک سوال با جواب در بازی Devil May Cry 5


هیدئاکی ایتسونو به نحوی تکه‌های پازل را در Devil May Cry 5 به‌هم چسبانده است که حین بازی مدام با خود خواهید گفت، این دقیقا همان چیزی است که بیش از ۱۱ سال منتظر آن بودیم. مبارزات فوق‌العاده، تنوع عالی دشمن‌ها، باس‌فایت‌های متعدد، موسیقی جذاب و صدالبته داستانی بی‌نظیر که باعث می‌شود میخکوب پای بازی بنشینید و از تک تک لحظات آن لذت ببرید.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407009.html

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

موتورولا با عرضه نخستین گوشی تاشو خود سروصدای زیادی راه انداخته و این گجت مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته است. همانطور که احتمالا خبر دارید، این گوشی مبتنی بر نمایشگر تاشو روی هم رفته شباهت زیادی به گوشی قدیمی موتورولا ریزر دارد که حدود ۱۵ سال قبل جذاب‌ترین گجت موجود محسوب می‌شد.

اگر سن و سال شما به اندازه‌ای باشد که قبل از سال ۲۰۰۷ را به خاطر داشته باشید، احتمالا می‌دانید که در آن دوران شرکت‌های سازنده ایده‌های عجیب و غریبی را در مورد گوشی‌ها عملی می‌کردند. در این مطلب به ۵ مورد گوشی قدیمی جذاب (یا صرفا عجیب) می‌پردازیم که مانند موتورولا ریزر می‌توانند به‌روزرسانی شوند.

در نهایت هم باید بگوییم این مطلب بیشتر برای یادآوری گوشی‌های قدیمی عجیب نوشته شده است و بهتر است پیشنهاد‌های ما را جدی نگیرید.

T-Mobile Sidekick

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

در سال ۲۰۰۲، گجت Sidekick یکی از جذاب‌ترین گوشی‌ها محسوب می‌شد. قبل از ظهور نمایشگر‌های لمسی، گوشی‌های مبتنی بر کیبورد کامل از مزیت قابل توجهی نسبت به دیگر گوشی‌های مرسوم بهره می‌بردند. در آن دوران ارسال پیامک روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کرد و با چنین کیبوردی، کاربران می‌توانستند به‌سرعت پیام‌های موردنظر خود را تایپ کنند.

T-Mobile در سال ۲۰۱۱ مدل ۴ G این گوشی قدیمی را عرضه کرد، اما در هر صورت در ۸ سال گذشته گوشی‌ها تحولات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. نسل جدید این گوشی می‌تواند مبتنی بر نمایشگر بزرگ‌تر و بهتر باشد و البته کنار آن باید کیبورد فیزیکی کامل هم تعبیه شود. اگرچه تقریبا تمام کاربران به کیبورد‌های لمسی عادت کرده‌اند، ولی کیبورد‌های فیزیکی همچنان طرفدارانی دارند. آیا ما چنین گوشی هوشمندی را خریداری خواهیم کرد؟ به احتمال زیاد نه. ولی در هر صورت با بهره‌گیری از حس نوستالژی کاربران می‌توانند به‌عنوان یک محصول عمدتا تبلیغاتی سروصدایی راه بیندازد.


ال‌جی شکلات

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

در دورانی که ال‌جی شکلات روانه‌ی بازار شد، گوشی‌های کشویی طرفداران زیادی داشتند و در این میان، این گوشی ال‌جی توانست نظر کاربران زیادی را جلب کند. در پایین نمایشگر این گوشی یک بخش مدور قرار داشت که به کاربران اجازه می‌داد بدون باز کردن کیبورد، با فشردن جهات مختلف کار‌های گوناگونی را انجام دهند.

در ضمن این گوشی قادر به پخش فایل‌های موسیقی با فرمت WMA و MP۳ بود. ال‌جی برای نسل‌های بعدی این گوشی از مکانیزم تاشو و حتی در انتها از نمایشگر لمسی استفاده کرد. اما در نهایت مدل ۲۰۰۶ این گوشی قدیمی طراحی جذاب و ساده‌ای دارد که با اعمال برخی تغییرات می‌تواند بار دیگر روانه‌ی بازار شود.


نوکیا N-Gage

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

در بین چند مورد گوشی قدیمی این فهرست، نوکیا N-Gage با طراحی بسیار عجیب و غریب و مشکلاتی که داشت، احتمالا کمترین شایستگی را برای بازطراحی و عرضه دوباره دارد. این گوشی روی هم رفته گجت بسیار بدی بود که می‌خواست به‌طور همزمان هم گوشی باشد و هم بتواند به‌عنوان کنسول بازی دستی انجام وظیفه کند که در هر دو وظیفه هم عملکرد خیلی بدی داشت.

اما در هر صورت، با توجه به محبوبیت بازی‌های موبایل، ارائه یک گوشی دارای ویژگی‌های کنسول بازی دستی مطمئنا بدترین ایده تمام دوران نیست. در همین زمینه باید به طرز در دست گرفتن نسل اول این گوشی برای صحبت کردن اشاره کنیم که در همان زمان تا حد زیادی به سخره گرفته شد و نوکیا در مدل N-Gage QD این مشکل را برطرف کرد. در مدل مدرن این گوشی، نوکیا نباید مشکل مربوطه را برطرف کند تا عجیب‌وغریب بودن این گوشی کاملا حفظ شود.


موتورولا Pebl

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

از آنجایی که موتورولا گوشی قدیمی ریزر را بار دیگر زنده کرده، این شرکت می‌تواند به برخی از دیگر گوشی‌های قدیمی خود توجه نشان بدهد. در این میان، گوشی Pebl به نظر کاندیدای خوبی برای این کار محسوب می‌شود.

اگرچه در همان سال ۲۰۰۵ هم جذاب‌ترین گوشی تاشو نبود، اما از میان قابلیت‌های جذاب آن می‌توانیم به امکان بهره‌گیری از فرامین صوتی محدود و طراحی مینیمال اشاره کنیم. اگر موتورولا نسل جدید آن را عرضه کند، احتمالا برای حداقل ۲۰ دقیقه می‌تواند توجه کاربران را جلب کند.


آیفون‌های مربوط به پیش از سال ۲۰۱۶

۵ گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می‌توانند دوباره عرضه شوند

با وجود اینکه بسیاری از کاربران فکر می‌کنند آیفون سن و سال چندانی ندارد، ولی باید بگوییم که ۱۲ سال از عرضه آیفون می‌گذرد. در روزگاری که ظاهرا شرکت‌ها به عرضه دوباره گجت‌های نوستالژیک توجه نشان می‌دهند، اپل با اعمال برخی تغییرات بر این مدل‌های قدیمی می‌تواند بار دیگر آن‌ها را به بازار عرضه کند.

اپل هم به حدی طرفدار پروپاقرص دارد که احتمالا تعداد قابل توجهی از آن‌ها حاضر هستند نسل جدید این گوشی‌های نوستالژیک را خریداری کنند و شاید هم این شرکت راضی شود جک هدفون را برای این گوشی‌ها نگه دارد.


منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/934637/۵-گوشی-عجیب-که-مانند-موتورولا-ریزر-می‌توانند-دوباره-عرضه-شوند