تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

چگونه کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت خود را بیابیم

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به زمینه تکاپو تارنما یکی از مهترین کارهایی می باشد که متخصص سئو و بهینه سازی تارنما اتمام می دهد لغایت از راه آن بتواند عناوین مناسبی برای صفحات تارنما انتخاب نماید و وانگهی برای تولید محتوای تارنما از این عناوین و کلمات کلیدی استفاده می گردد. البته لازم است شرکت طراح سایت شما نیز این عبارات کلیدی را در موعد طراحی وب سایت مد نظر قرار دهد. شما در هر شغلی که هستید کم و بیش مهترین واژه ها کلیدی مربوط به شغل خویش را می دانید، ولی با به کارگیری ابزارهای گوناگون یافتن واژه ها کلیدی، کلمات و عبارات کلیدی جدیدتری را خواهید یافت و در ضمن از میزان جستجوهای آن در موتورهای جستجو با خبر خواهید شد و می توانید عبارات کلیدی را به یکدیگر سنجش نمایید. گوگل دو آلت جهت رسیدگی واژه کلیدی دارد که با به کارگیری این دو دست موزه از سایر نرم ادوات بی بیچارگی خواهید بود که یکتا از ابزارها Goolge Trends و یکتا سایر Google Keyword Planner نام دارد که با به کارگیری آنها به راحتی می توانید کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مربوط به مقوله شغلی کار و جنبش خویش را بیابید. در ادامه هر یک از این نرم افزارها را برای شما توضیح خواهم داد.


سایر مقالاتی که ممکن است علاقه مند باشید

تبلیغ در گوگل

گوگل ادوردز چیست

قیمت خدمات سئو

سئو سایت با قیمت ارزان

بازاریابی اینترنتی چیست؟

سئو در کنار بازاریابی اینترنتی

Goolge Trends

در صورتی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به گویه شغلی خود هستید الی در وب سایت خویش از آنها بهره‌گیری نمایید می توانید به سایت Google Trends گوگل مراجعه نمایید. این سایت مهمترین کلمات کلیدی پیوسته به گویه شغلی شما را در کمر بستن شما قرار می دهد. بس است به سایت باره عقیده مراجعه نمایش داد و کلمه اصلی گویه شغلی باره نظر خود در باکس بالای صفحه جستجو نمایید. به عنوان نمونه زمینه شغلی اصلی طراحی سایت دارکوب "طراحی سایت" می باشد، واژه مورد عقیده را در باکس جستجو نمایید.


پس از اتمام این کار شما به صفحه دیگری ارجاع داده می شوید در این صفحه آمار مربوط به جستجوی کلمه ای که شما وارد نموده اید به شما نمایش داده می شود. به بخش زیر صفحه یعنی Related searches مراجعه نمایید تا اطلاعات مربوط به واژه ها کلیدی مربوط به واژه کلیدی جستجو شده خویش را بیابید. در این تقسیم دو تب وجو دارد، Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی پیوسته و تب Rising کلمات کلیدی مرتبط به جستجوی شما را که حائز رشد بسیار در جستجو کاربران می باشد نمایش می دهد.


این کلمات کلیدی مهترین واژه ها کلیدی گویه شغلی شما هستند که مهترین های آن ها کلماتی هستند که هم در Top و هم در Rising هستی دارند. می توانید از این کلمات برای ساخت مقالات جدید خویش استفاده نمایید و آن ها را در سایت خویش استفاد نمایید. البته به شما پیشنهاد می نمایم قبل از برپایی نوشتار حتما با کارآزموده سئو مشاوره نمایید.


همچنین در Goolge Trends می توانید چندین کلمه و عبارت را با یکدیگر سنجش نمایید و شمردن جستجوی آنها را مشاهده نمایید که این شغل را می توانید از طریق اضافه نمودن واژه کلیدی (Add term) جدید در بخش Compare این نرم انگیزه ها سپریدن دهید.


Google Insights پیشتر دست موزه دیگری از گوگلکلمات کلیدی سرچ شده در گوگل بود که می توانستید واژه کلیدی خود را بررسی نمایید که این نرم انگیزه ها جای خویش را به Google Trends عدل و با آن یکپارچه کردن  شد. با یافتن مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به مقوله شغلی خویش می توانید عناوین درست و پر بازدیدی برای مطالب خویش بیابید و مقالات مرتبط برای واژه ها کلیدی خود ایجاد نمایید.

شکایت از خدمات اینترنتی ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرد

تعداد تماس‌های کاربران با سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) درمقایسه‌با سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده نیز ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی سازمان تنظیم مقررات، می‌گوید در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس در سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده بود؛ درحالی‌که این رقم در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس رسیده است. همچنین به‌گفته‌ی او، در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه‌ی ۱۹۵ ثبت شده بود که تعداد آن در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسید. این یعنی تعداد تماس‌ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

قره‌داغی درادامه‌ی گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افزایش درخواست‌ها و شکایات ثبت‌شده را افزایش مصرف اینترنت در ماه‌های اخیر دانست. به‌گفته‌ی او، بعد از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته در کشور، پیشنهادها مختلف وزارت ارتباطات اجرا شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

قره‌داغی می‌گوید ارائه‌ی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک رایگان به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت‌برثانیه، ارائه‌ی حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده‌ی رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL ازجمله اقداماتی است که باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور برخی مقاطع اشباع شود و درنتیجه، تعداد تماس‌ها و شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده‌ی رگولاتوری درادامه تأکید کرد پاسخ‌گویی به کاربران و حفظ حقوق آن‌ها از اولیت‌های رگولاتوری است و گفت:

با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخ‌گویی براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخ‌گویی به کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با فارس، از کاهش ۱۰ درصدی مصرفی اینترنت در کشور از هفته‌ی دوم فروردین خبر داد. او گفت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مصرف اینترنت به‌طورمیانگین ۱/۵ برابر افزایش پیدا کرده بود؛ اما با آغاز مجدد فعالیت شرکت‌ها و اداره‌ها مصرف اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و روند کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین، در رزوهای آینده به احتمال زیاد شاهد رفع برخی مشکلاتی خواهیم بود که با افزایش مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد.

تغییر برند ایران رنتر به لندو

تغییر نام برند میان استارتاپ‌ها به ندرت اتفاق افتاده و معمولا مجموعه‌ها در صورت نیاز، ری‌برندینگ را از جنس تغییر لوگو و هویت بصری رقم می‌زنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تغییر نامی که به گوش مخاطبان آشناست، اقدامی همراه با ریسک برای یک کسب و کار است اما حالا در این میان «ایران‌رنتر» نام خود را در کنار هویت بصری‌اش تغییر داده است! لندو نام جدید این استارتاپ است.

حدودا ۵ سال از فعالیت لندو که یک استارتاپ فینتکی در زمینه لندتک (استفاده از فن‌آوری برای ارائه تسهیلات) است، میگذرد. لندو پس از تغییراتی در مدل کسب و کار طی این سال‌ها، در سال جدید نام و نشان تجاری‌اش را نیز تغییر داده و در تاریخ یکم ادیبهشت ماه از برند جدیدش به نام لندو رونمایی کرد.

تغییرات لندو طی این سال‌ها

این استارتاپ در اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره دادن وسایل فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. چشم‌انداز لندو به گفته خودشان، پدید آوردن تحولی در نظام  اعتباری کشور است.

چرا نام قبلی (ایران‌رنتر) باید تغییر می‌کرد؟

به گفته امیر حق‌رنجبر؛ مدیرعامل لندو: “نام ایران‌رنتر با اهداف جدید لندو هم‌خوانی نداشت. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدم نهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی انجام شد."

بر اساس گفته‌های مدیر عامل لندو، در ایران در زمینه وام‌‌دهی و تسهیلات، استارت‌آپ‌هایی که محصولات گوناگون عرضه کنند، نداریم. به همین خاطر لندو با اسم و برند جدیدش تصمیم دارد وارد حوزه‌های مختلف وام‌دهی شود و محصولات گوناگونی برای دریافت اعتبار عرضه کند. درگاه اعتباری که محصولی نوین در حوزه فینتک است و نسل دوم رتبه بندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی از محصولاتی است که در ماه های آینده لندو قصد رونمایی از آن ها را دارد

لندو

 

دلیل انتخاب نام «لندو»

طبق توضیحات صفحه مربوط به ری‌برندینگ لندو، نام ایران‌رنتر که از واژه (Rent)  به معنای اجاره کردن گرفته شده بود، حالا دیگر برای نشان دادن حوزه فعالیت لندو مناسب نیست چون این استارتاپ دیگر در زمینه اجاره کالا فعالیت نمی‌کند. لندو از واژه (Lend) به معنای وام و اعتبار دادن گرفته شده است و همچنین نام یک شیرینی متعلق به دیار سیستان و بلوچستان نیز هست. از این پس ایران‌رنتر با نام جدید لِندو فعالیت خواهد کرد.

رونمایی از لوگوی جدید

لوگوی جدید از 4 عنصر تشکیل شده که نشان‌دهنده 4 بُعد از کسب و کار لندو هستند؛ مشتریان، سرمایه‌گذاران، فروشگاه‌ها و خود لندو. پیکان سورمه‌ای‌رنگ نمایان‌گر حرف L و لندو است. علامت مثبت (+) در میان این چهار پیکان نیز بیان‌کننده مفهوم هم‌افزایی است.

رنگ سبز در طراحی لوگو بیانگر حس اعتماد و رنگ سورمه‌ای نیز نشان‌دهنده مفهوم توجه به مسائل مالی است که از ارکان اصلی لندوست.

لندو

بروزرسانی وبسایت لندو

وب‌سایت لندو نیز با حفظ امکانات گذشته به‌روز شده و با تغییراتی در ظاهر، رابط کاربری و عملکرد در دسترس قرار گرفته است.

روند رو به رشد لندو

یکی از اتفاقات مهم برای لندو، جذب سرمایه در سال 98 بود. لندو با جذب سرمایه از فینووا (نهاد سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا) توانسته بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه فینتک ایران را رقم بزند. همچنین اعداد و ارقامی که در گزارش سال ۹۸ این کسب‌وکار به چشم می‌خورد گردش مالی رو به رشد، و روند افزایشی تعداد فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد لندو را نشان می‌دهد. ضمن اینکه این استارتاپ در حال گسترش فعالیت به شهر‌های بیشتری نسبت به ۷ شهر فعلی نیز هست. از این پس ایران‌رنتر را با نام لندو بشناسید.


منبع: