انواع کسبوکار اینترنتی
کسبوکارهای اینترنتی را در نگاه کلی و اولیه میتوان به ۲ سرنوشت تقسیم کرد:
کسبوکار اینترنتی که خودمان آن را راهاندازی میکنیم و به کمک وبسایت اختصاصی خودمان فعالیتها در گستره کسب درآمد اتمام میدهیم.
فعالیت بهعنوان نیروی متخصص با سایر سایتهای مرتبط، بهصورت حضوری یا بعید کار.
بههرحال از هر روشی که به این شکل از درآمد میاندیشیم معرفی انواع کسب و کار اینترنتی «صبور بودن» گرد از نخستین نیازهای ثمر دادن نهالی است که در کسبوکارهای اینترنتی میکاریم.
اقسام کسبوکارهای اینترنتی
1- آیا به خریدوفروش علاقهمندید؟
ایدهٔ طراحی و راهاندازی احد از بزرگترین سایتهای فروش در ایران، وقتی خلق شد که برادران محمدی بعد از پرسوجو و پژوهش فراوان در مورد دوربین دیجیتالی موردنظرشان آن را خریدند، اما خیلی زود و پس از اخذ چند عکس و مقایسهٔ آنها با آنچه در دفترچهٔ راهنما بهعنوان مثال قرار دادهشده بود، متوجه شدند که اشتباهی رخداده و این دوربین همان چیزی نیست که مدنظر آنها بوده است.
نشان دادن دوربین به یک کارآزموده مقاوم کرد که عدسی آن تعمیری و دستدوم است، این جستار موجب رنجش ۲ دوست شد، ولی به خودشان قول دادند سایتی طراحی کنند که محصولات دیجیتالی مانند دوربین و موبایل در آن با اطلاعات کامل و صحیح شناسایی و فروخته شود.
آنها در سنه ۱۳۸۵ سایت دیجی کالا را راهاندازی کردند که الان پس از کم و بیش به ۱۰ سال، یکتا از معتبرترین سایتهای فروش در ایران است و شما نهتنها محصولات دیجیتالی که حتی لوازم خانه و کتاب را میتوانید در آنجا جستجو کرده و بعد از تحقیق کامل عین آن چیزی را که گزینش کردهاید خریده و در کوتاهترین موعد ممکن تحویل بگیرید.
دیجی کالا الان بعد از کم و بیش به ۱۰ سنه درآمدی تقریبا به یک میلیارد و دویست میلیون تومان در روز دارد. وبسایتی که روزی تنها ۷ نفر کارمند داشت الان در نزدیک ۲۰۰۰ نفر بهصورت سر راست و غیرمستقیم حقوق خویش را متعلق به دریافت میکنند. راهاندازی چنین سایتی بدون شک از بهترین و پردرآمدترین روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت است.
ebay و Amazon نمونههای بینالمللی سایتهایی هستند که مبنای پیشه و درآمدشان شناسایی و فروش محصولات گوناگون در سراسر جهان است.
2- استفاده از شعار «دور نیندازید! بفروشید»
همیشه در اطراف ما چیزهای مختلفی هست که اغلب در عین سالم بودن دیگر به دردمان نمیخورد. اگر پیشترها آنها را دور میریختیم یا به دیگران میبخشیدیم امروز به مدد اپلیکشن و سایتهایی مثل «شیپور» و «دیوار» آنها را میفروشیم؛ واسطهگری نوعی از کسبوکار اینترنتی و ایدهای جذاب برای درآمد داشتن است.
انواع کسب و شغل اینترنتی
پس اگر امکان راهاندازی یک نرمافزار یا سایت را دارید، میتوانید متعلق به بهعنوان واسطهای بین فروشنده و خریدار کاربرد کنید؛ ولی اینکه واسطهگری چگونه میتواند مایه کسب درآمدتان از هر خرید و فروشی شود، موضوعی است که احتیاج به مطالعه در این زمینه دارید لغایت بتوانید با ابداع روشهای جدید، از رقبای قدیمیتر خود پیشی بگیرد. بهتر است بدانید بازار کسبوکار اینترنتی هنوز برای بهره بردن از این روش جای خالی بسیار دارد.
3- از آگاهی ها روز پول دربیاورید
اگر علاقهمند به مطالعهٔ روزنامهها هستید، یا اطلاعات عمومی بالایی دارید، میتوانید با راهاندازی سایت خبری خودتان و کمی شکیبا بودن، آن را به منبع درآمد تبدیل کنید.
اخبار روز و موثق را مرتب روی وبسایت خویش پیمان دهید و صبر کنید لغایت مراجعهکنندگانتان هرروز بیشتر و اغلب شوند.
خواهید دیدن که صاحبان مشاغل برای تفویض بنر تبلیغات اینترنتیشان به شما رجوع میکنند. جالب است بدانید در تمام جهان کاربران بسیاری در اینستاگرام یا دیگر شبکههای مجازی در صفحات شخصی خودشان از طریق تبلیغات، کسب درآمد میکنند.
از آگاهی ها روز پول دربیاورید
این روش پیچوخمهای بسیاری دارد و مهمترین نکات در مورد آن، جذب مخاطبهای ثابت و هرروزه و البته حفظ آنها است. چراکه مطالب باید بهقدری مفید و جذاب و البته بهروز باشند الی بینندگان خویش را نیازمند و ملزم به وارد شدن به وبسایت شما بکنند تا به این شیوه رتبهٔ شما در جستجوهای گوگل بالا باشد و این سوژه پروا کسانی را که مایل به تبلیغات هستند را جلب کند.
4- تخصص خودتان چیست؟
مهم نیست در چه زمینهای سواد و مهارت قابلتوجه دارید، مهم این است که بدون شک افراد زیادی برای فراگیری و یا کسب آگاهی از دانستههای شما حاضرند بهای نقدی آن را بپردازند. بعد اگر در پی کسبوکار اینترنتی هستید آغاز به آموزش دادن کنید.
برای رسیدن به این هدف، راههای بسیار وجود دارد. بس است مکان مناسبی را با آلت موردنیاز فراهم کرده و در حال تدریس موضوع موردنظرتان فیلم جاسازی کنید، یا آن را بهصورت صوت درآورده و روی وبسایتهای دیگر یا سایت شخصی خویش پیمان دهید.
میتوانید ازآنچه میدانید فیلمهای آموزشی بسازید و آنها را بهصورت چندرسانهای یا مالتی مدیا درآورید. جزوه بنویسید و در زمان پسندیده آن را به علاقهمندان فراگیری معرفی کرده و بفروشید. خواهید دید که افراد زیادی بهواسطهٔ محدودیتهای زمانی و مکانی که اغلب ما با آنها درگیریم، به آنچه شما میآموزید علاقهمندند.