تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو در ۳ گام

در مباحث سئو گزینش کلمات کلیدی پسندیده که هم جستجوی فوقانی در موتورهای جستجو داشته باشند و هم چشم وهمچشمی کردن در آن چندان دشوار نباشد، زیاد اهمیت دارد.


اگر کلمات کلیدی انتخابی ما به نوع ای باشد که شمردن جستجوی مناسبی نداشته باشند قطعاً تعداد بازدیدکننده‌ی مناسبی برای و‌ب‌سایت خویش نخواهیم داشت. یا اگر چشم وهمچشمی در آن کلمه کلیدی به شدت زیاد باشد قطعاً نمی‌توانیم در مدت سررسید پسندیده در جایگاه نکویی از نتایج گوگل پیمان بگیریم.


همه‌ی این موارد ما به یافتن بهترین کلمات کلیدی الزام می‌کنند. در این نوشتار از دوره‌ی تعلیم سئو، به روش برگزیدن واژه ها کلیدی پسندیده می‌پردازیم.




۳ اصل مهم برای برگزیدن کلمات کلیدی مناسب

همانطور که می‌دانید باید برای هر صفحه از سایت خود کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید. این واژه ها باید ۳ ویژگی ذیل را داشته باشند:


۱- وابستگی موضوعی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی انتخابی شما باید به جستار وب‌سایت شما وابستگی داشته باشد. هرگز در موضوعات کاملاً بی ربط به حوزه‌ی کاری خویش فعالیت نکنید.


۲- شمردن جستجوی مناسب

 سررسید انتخاب کلمات کلیدی مطمئن شوید که این کلمات، جستجوی مناسبی دارند و به ذهن کاربران شما خطور می‌کنند!

برای نمونه ممکن است شما در وب‌سایت خویش از کلمه‌ی seo استفاده کنید درحالی که مخاطبان سایت این اصطلاح را با نام بهینه‌سازی سایت بشناسند. پس بهتر است حین گزینش کلمات کلیدی پسندیده برای وب‌سایت، خود را جای کاربر بگذارید و ببینید برای دسترسی به هر صفحه، چه عنوانی را جستجو خواهید کرد.

همچنین بررسی میزان جستجوی واژه ها به کمک ابزار‌های سئو هم الی حد زیادی به شما کمک خواهد کرد.


۳- رقابت پذیری کلمات کلیدی

ممکن است کلماتی را پیدا کنید که از نظر شما بسیار مناسب باشند و شمردن جستجوی بالایی هم در اینترنت داشته باشند. ولی راستی این است که شما نمی‌توانید با هر کلمه‌ی کلیدی دلخواه خویش وارد صفحات اولیه‌ی نتایج گوگل شوید.


گوگل برای رده‌بندی نتایج در serp از صدها فاکتور بهره‌گیری می‌کند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مطالب، اعتبار دامنه‌ها و درازا عمر سایت‌ها اشاره کرد.


حال فرض کنید در کلمه‌ی کلیدی انتخابی شما، سایت‌هایی در صفحه‌ی یک گوگل هستند که حائز domain Authority‌‌ بسیار بالاتری نسبت به سایت شما هستند. اگر پیمان باشد سایت شما در این کلمه‌ی کلیدی به صفحه‌ی اول بیاید باید جای گرد از این وب‌سایت ها را بگیرد! چون در هر صفحه از نتایج گوگل فقط اطلاعات ۱۰ سایت نمایش دیتا می‌شود.


domain Authority چیست؟


بنابراین بردباری رخ دادن این رویداد مختصر است و اتمام آن شدنی است مدت‌ها از شما زمان و انرژی بگیرد.


حتی اگر بعد از سعی بسیار بتوانید به جایگاه خوبی دست یابید،  حفظ سایت در آن جایگاه بسیار مشکل خواهد بود چرا که رقبای شما در این زمان بیکار نمانده‌اند! آنها هم برای حفظ جایگاه خویش در تلاش هستند. پس برای گزینش واژه ها کلیدی پسندیده به اندازه‌ی کافی سررسید صرف کنید لغایت بتوانید بهترین واژه ها را گزینش نمایید.




چگونه واژه ها کلیدی پسندیده انتخاب کنیم؟       

به راحتی و تنها با سپریدن سه مرحله‌ی زیر!


گام اول- تهیه‌ی لیستی از کلمات کلیدی مرتبط

بهتر است برای هر صفحه از سایت خویش لیستی از کلمات کلیدی پیوسته برپایی کنید. این فهرست را به کمک روش‌های پایین گسترش دهید:


مشاهده‌ی نتایج جستجو

مشاهده‌ی عبارات مرتبط در گوگل

 پرسش از خویشان و کاربران

آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با گوگل

سعی کنید الی جای ممکن فهرست واژه ها کلیدی خویش را اشاعه دهید. کلماتی که پسندیده مقاله‌ی شما نیستند را حذف نمایید. وانگهی از کلمات long tail کمک بگیرید.


کلمات کلیدی long tail چه کلماتی هستند؟




تکمیل فهرست واژه ها با افزار MOZ keyword explorer

این ویدیو بخشی از دوره‌ تعلیم سئو است. [مشاهده دوره]


گام دوم- رسیدگی میزان جستجوی کلمات کلیدی

حالا وقت آن است که ببینید هر کدام از واژه ها دلخواه شما در اینترنت چقدر خواهان دارند! برای بررسی میزان جستجو و علاقه‌مندی به عبارات مختلف می‌توانید از ابزارهای ذیل کمک بگیرید:


Google trend:

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

گوگل ترند ابزاری است که توسط گوگل ایجاد شده و میزان علاقه مندی کاربران به موضوعات گوناگون را از طریق میزان جستجوها پرتو می‌دهد. به کمک این دست موزه می‌توانید متوجه شوید کدام واژه ها کلیدی انتخابی شما بیشتر جستجو می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد