تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

مفاهیم: بازاریابی چیست؟

زاریابی را چه تعریف کنیم.


بازاریابی

 مهم این است که بدانیم نمی‌شود در دنیای نوین امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی پیوستگی داد و باز مهم تر این که: بازاریابی همان تبلیغات نیست!


بازاریابی ارایه محصول یا خدمت مناسب در بازار مناسب با قیمت مناسب است. ضمن این که اقدامات تبلیغاتی کوتاهی مدت را نباید با بازاریابی اشتباه گرفت، در بازاریابی باید از مفاهیم، تعاریف روشن داشت و به زمین و زمان به صورت بلندمدت نگریست.


آن چه در این مقاله می خوانید محصول مطالعه یک کتابچه در گویه بازاریابی است که رئوس مهم آن را برایتان آورده‌ام. این کتابچه از انتشارات اکسپرسیس وربیس است.


بازاریابی به همه کسب و کارها مربوط می شود. اما هنوز به واقعیت شناخته شده نیست و اغلب با تبلیغات و فروش اشتباه می‌شود.


بازاریابی چیست؟

بازاریابی بحثی در ارتباط با مشتریان و بازار است. یک شرکت برای آن که کامیاب باشد باید اهداف خویش را بر روی آرزوهای مشتری و الزامات بازار تنظیم کند. بنابراین بازاریابی از این منظر یک افزار مدیریت است.


بازاریابی درهمی ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات ویژه مشتریان، داشتن برنامه‌های خبری و بها های بخردانه است.


برای معرفی پسندیده یک شرکت لازم است اهداف، محصولات، نگرش‌ها و کنش‌های همه بخش‌های شرکت در هماهنگی با یکدیگر باشند. اخیر وقتی کل این‌ها فراهم بود، مدام باید در صحنه حضور داشت. وانگهی یادتان باشد انتشار کافی نیست. شرایط مدام در حال تغییر است و نمی‌توان صرفا به اشتهار شرکت تکیه کرد. آن چه بسیار مهم است فهم این نکات است:


مفاهیم جامع

اما این مفاهیم جامع چیست؟ شرکت‌ها به مفاهیم و استراتژی‌هایی نیاز دارند که نقاط تمایز آن‌ها با دیگران را نشانه دهد.

وقتی شرکتی حضور خویش را در بازار بر پایه یک مفهوم ارتباطی همگرا بنا کند خودش را در رقابت‌ها بیمه کرده است و مفهوم ارتباطی همگرا هم چیزی نیست جز داشتن یک استراتژی که تمام اهداف، محصولات، نگرش‌ها و کنش‌های کمپانی را همسو ساخته و در جهت آرزوهای مشتری به کار گیرد.


تعیین اهداف

اهداف شرکت را می‌توان از راه سه پرسش استخراج کرد.


۱) چقدر می‌خواهید به دست آورید؟

۲) چقدر باید به دست آورید؟

۳) چقدر می‌توان به دست آورد؟


پرسش اول (چقدر می‌خواهید به دست آورید؟) در واقع  پرسشی است که ملاحظات استراتژیک و برنامه ریزی شرکت را قصد می‌گیرد و در اصل همان تعهدات کارکنان و مدیریت کمپانی است که چقدر می‌خواهند.


اما پرسش دوم (چقدر باید به دست آورید) تعیین میزان فروش و فایده حاشیه مورد عقیده است و قیمت گذاری را هم در بر می‌گیرد.


و اما پرسش سوم (چقدر می‌توان به دست آورد!) به مواردی همانند پتانسیل شرکت و نیازهای بازار مربوط می‌شود.


روشن بودن و قابل اندازه‌گیری بودن اهداف

اهداف شرکت لغایت صریح و قابل اندازه گیری نباشند و نیز واقع گرایانه و قابل دستیابی نباشند، غیر قابل دسترس خواهند ماند. بعد در هنگام تعیین اهداف باید مسوولیت‌ها را هم مشخص ساخت، یعنی مشخص ساخت که چه کسی چه وقت چه کاری باید انجام دهد. در عین حال برای پرهیز از ناسازگاری و تضاد باید کاری کرد که اهداف دچار تناقض نباشند. اهداف باید حائز اعتبار و قابلیت اندازه گیری باشند.


اهداف عمومی بازاریابی

اهداف عمومی بازاریابی عبارتند از:


▪ درمان موقعیت شرکت در بازار

▪ افزایش خوشنودی مشتری

▪ تقویت چهره شرکت

▪ ارتقای سابقه شرکت


نقش پایه‌ای اطلاعات

ثبت پیوسته واکنش‌های مشتریان (پس‌فرست‌ها) و رسیدگی پیوسته آن‌ها و نیز آن چه مشتریان در بستگی با دسته فروش کمپانی مطرح کرده‌اند یک شغل کاملا ضروری است. این اطلاعات باید بدست نرم افزارهای مناسب، ثبت و به اثناء شود.


شرایط کنونی و شرایط هدف

شرایط فعلی (The status quo) و شرایط قصد (Target situation) دو مفهوم مهم هستند.


۱) شرایط فعلی: شامل این موارد می شود:


▪ کمپانی در چه بازاری فعال است؟

▪ موضع فعلی بازار چیست؟

▪ منظره سیاسی، اکولوژیک و اجتماعی بازار از چه قرار است؟

▪ چه خدماتی ارایه می شود؟

▪ رقبای اصلی چه کسانی هستند؟

▪ این رقبا از چه استراتژی‌هایی بهره‌گیری می‌کنند؟


۲) شرایط هدف:


فلسفه هر شرکت بازتاباننده شرایط قصد است.


▪ منظور شرکت

▪ مزیت‌هایی که به مشتریان می‌دهد

▪ مسوولیت سیاسی و اجتماعی شرکت

▪ ارزش‌های مشترک

▪ دانش شرکت


آمیزه موفق بازاریابی

اما وقتی از نیازهای بازار خبر داشته باشیم و شرایط رقبا را هم بدانیم و به عبارت دیگر هم از وضع موجود و هم از شرایط منظور مطلع باشیم باید به ابزارهای رسیدن به اهداف اندیشه کنیم.


چهار عرصه متمایز

معمولا در جعبه افزار شکل‌دهی به اقدامات بازاریابی چهار عرصه جدا به چشم می‌خورد:


سیاست محصولات و خدمات: شرکت کدام محصولات را می‌خواهد به شیوه سودآور  بفروشد و چه خدماتی می‌تواند آنرا تامین کند؟

سیاست توزیع: اجرای سفارش‌های مشتریان و اخذ سفارش‌های هر چه بیشتر

سیاست ارتباطی: بازار از محصولات و خدمات شرکت چه درسی می‌گیرد؟ چه چیزهایی می‌تواند به افزایش فروش منجر شود؟

قیمت ها و قراردادها: چه گونه قیمت‌هایی می‌تواند به افزایش سفارشات منجر شود. چطور می‌شود مشتریان را به پرداخت اغلب برای کیفیت بهتر ترغیب کرد؟


ایجاد تمایز


ایجاد تمایز زمینه بسیار مهمی است. مشاوره در این زمینه می‌تواند زیاد مهم باشد و بر کار تاثیر بگذارد و به ایجاد تمایزهای باره عقیده کمک کند. عمق بخشیدن به حضور رسانه‌ای، سرویس دهی نرمش پذیر و کیفیت بالا کل می‌توانند در این ایجاد تمایز نقش ایفا کنند. جنگ قیمت‌ها در بازار هم مقوله‌ای است که می‌توان با دادن سرویس‌های بهتر با آن مقابله کرد.


مشتری با پای خودش نمی‌آید

مشتری خودش با پای خودش وارد محل شغل شما نمی‌شود. شما باید دنبال او بگردید. بعضی از طریق کارها:


در اینترنت جست وجو کنید

یکی از راه‌های رسیدن به مشتریان دستیابی به اطلاعات تماس آن‌ها از راه اینترنت است که می‌تواند به تدریج به ایجاد یک پایگاه داده‌ها از ایمیل‌ها و اطلاعات تماس دیگران منجر شود. البته به یاد داشته باشید ارسال ایمیل ناخواسته هم تبعاتی دارد.


حضور نمایشگاهی

در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنید و بروشورهای مربوط به خدمات و محصولات خودتان را ارایه کنید. حضور در هر نمایشگاهی که به نحوی از انحا به شغل شما مربوط باشد، کارساز است.


استفاده از تبلیغات

تبلیغات هم یکتا سایر از راه‌های رسیدن به مشتریان است. هر چند که تاثیرات آن هم تعریف شده است و لغایت حدودی محدود هم هست تبلیغات شدنی است جلب پروا کند، اما الزاما به افزایش فروش منجر نمی‌شود. ارایه آگهی در نشریات بازرگانی و تخصصی می‌تواند موثرتر باشد.


خرید آدرس‌ها

در دنیای امروز عده‌ای هستند که آدرس می‌فروشند و عده‌ای هم خریدار این آدرس‌ها هستند. این آدرس‌ها مثلا در آلمان از راه اطاق بازرگانی این کشور فروخته می‌شود و اطلاعاتی چون منطقه، شمار پرسنل، ارقام فروش و ...را در خویش دارد.


فروش از راه همه کانال‌ها

دیگر مشابه پیشین نمی‌توان به روابط فردی با مشتریان اکتفا کرد. باید از همه کانال‌ها اقدام کرد لغایت به گستره مشتریان افزود.


مدیریت وقت

همیشه مراقب مدیریت وقت باشید. نباید با صرف وقت فراوان یک پیشه را به قبل برد. باید هزینه‌های وقت‌های اضافه را در نظر داشت.


مشتریان دایمی

مراقب مشتریان دایمی باشید. شرکت‌ها می توانند از طریق مشتریان دایمی خود درآمد فراوان و در عین حال درآمدی همیشگی داشته باشند.


مشتریان جدید

در مورد مشتریان جدید دائم مراقب باشید که شما باید صورتحساب‌های منطقی‌تری نسبت به رقبایتان ارایه دهید. در چنین مواردی در عقیده داشته باشید که سود طویل مدت داشتن می‌تواند بهتر از سودهای اختصار مدت و گذرا باشد.


نرم‌افزارها

از نرم‌افزارها برای محاسبات و مدیریت امورتان بهره‌گیری کنید. این کار از دقت و سرعت اکثریت برخوردار است.


چه کسانی، چطور و چرا؟

این سه پرسش، پرسش‌هایی مهم هستند. اما در چه زمینه‌هایی؟


▪ محصول گرا بودن: از مشاوران فنی برای ارتقای کیفی محصولات استفاده کنید.

▪ مشتری گرا بودن: مشتریان را دسته بندی کنید تا تیم فروش در برقراری بستگی به مشتریان دچار کشمکش و تداخل وظیفه نشود.

▪ قلمرو گرا بودن: این جستار بیشتر به شرکت‌های کبیر مربوط می‌شود که باید خط بستگی با مشتریان را در منطقه‌هایی که در آن‌ها فعال هستند، حفظ کنند.

▪ وظیفه گرا بودن: پرسنل باید وظایف خویش را به خوبی بدانند و هر کدام به موقع خود، نقش خود را به درستی ایفا کنند.


بازاریابی ارتباطات

در بحث‌های مربوط به بازاریابی زمینه ارتباطات هم جایگاه بسیار مهمی دارد. به سایر سخن، این ارتباطات است که تصویر عمومی یک کمپانی را می‌سازد. بازاریابی و ارتباطات به راستی دو مولفه هستند که از یکدیگر جدایی ناپذیرند. یک استراتژی موفق بازاریابی، یک تیم نیرومند روابط عمومی و یک تقسیم فروش ورزیده می‌توانند بسیار برای ارتقای جایگاه یک کمپانی موثر باشند.

اما باید بدانید که ارتباطات، تبلیغات نیست. ولی بسیاری از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. تبلیغات یکتا از مولفه‌های ارتباطات است که البته مهم هم هست.


ارتباطات به همه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که یک کمپانی را شناسایی می‌کند که می‌تواند فرضا با تماس گرفتن یک فرد از یکتا فروش با یک مشتری آغاز شود یا این که شرکت، نامه‌ای را برای یک مشتری ارسال کند، یا تابلویی باشد که بر ساختمان شرکت نصب شده است. نامه، وب سایت، تلفن، بروشور، خبرنامه، محصولاتی که خودتان برای شناسایی شرکت‌تان چاپ کرده‌اید کل می‌توانند در این چارچوب نقش داشته باشند.


به هر حال فعالیت‌های ارتباطی شما باید به برپایی تصویری شفاف و ریزبین از کمپانی شما منجر شود. برپایی تصویر پیوستگی از کمپانی در واقع در دنیای بازاریابی به طراحی کمپانی (Corporate design)  سرشناس شده و به اختصار به آن CD می‌گویند. برای داشتن چنین هویتی باید دو زمینه مهم ارتباطی را در عقیده داشت:

بازاریابی در ایران به چه معناست؟

تعریف اهداف ارتباطی

برای تعیین و تعریف اهداف ارتباطی، این مهم است که بدانید چه تصویری می‌خواهید از شرکت به دست دهید و این که کمپانی می‌خواهد در کجای بازار قرار بگیرد. مثلا ارایه یک چهره سنتی یا خانوادگی از یک شرکت زیاد باید با آیین ها ارایه چهره‌ای امروزین و مبتکرانه از یک شرکت متفاوت باشد.


تعریف تصویر

برای تعریف تصویر شرکت حتما با مشاوران خبره یا گرافیست‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی مشورت کنید. بخش‌هایی از این پروژه عبارتند از: لوگوی شرکت، رنگ شرکت، مواردی همانند کارت ویزیت، سربرگ و فرم‌های صورتحساب و دیگر رهنمودهای تبلیغاتی (در قالب بروشور، آگهی، غرفه و ...)

حقایقی که درباره گوشی‌های موبایل نمی‌دانید

اطلاعات و حقایق متعددی درباره گوشی‌های موبایل از زمان عرضه آنها تاکنون وجود دارد که عده کثیری از کاربران چیزی درباره آنها نمی‌دانند.

حقایقی که درباره گوشی‌های موبایل نمی‌دانید

به گزارش ایسنا، همانطور که می‌دانیم، صنعت تولید گوشی‌های موبایل در یک دهه اخیر با سرعت بسیار برق آسا و غیرقابل باوری به مرحله رشد و تکامل رسید و شاید کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که گوشی‌های موبایل به چنین پیشرفت و شکوفایی بالایی دست پیدا کنند به گونه‌ای که کاربران با خریداری و استفاده از آنها دیگر نیازی به استفاده از سایر دستگاههای دیجیتال و الکترونیک همچون دوربین، لپ‌تاپ و رایانه نداشته باشند.

حالا به تازگی گزارشی که در وب سایت thefactsize آمده است، ۳۱ حقیقتی که درباره گوشی‌های موبایل وجود دارد و کمتر کسی درباره تاریخچه و سابقه آنها اطلاعات دارد، ذکر شده است که در زیر به مروری بر آنها خواهیم پرداخت:

۱. اولین گوشی موبایلی که ساخته شد، "سیمون" نام گرفت که تنها از برخی از برنامه های بسیار ساده و کاربردی همچون تقویم، ساعت، ایمیل، دفترچه یادداشت و ماشین حساب پشتیبانی می کرد.

۲. نخستین تماس از طریق گوشی‌های موبایل در آوریل ۱۹۷۳ میلادی صورت گرفت این در حالیست که نخستین پیامک (SMS) در دسامبر ۱۹۹۲ میلادی ارسال شد.

۳. نخستین گوشی موبایلی که به دوربین مجهز بود، در سال ۲۰۰۰ میلادی در ژاپن تولید و عرضه شد.

۴. بیشتر گوشی‌های موبایل کنونی از تجهیزات و قطعات بسیار هوشمندتر و پیشرفته‌تری نسبت به تجهیزات بکار رفته شده در موشک ماهواره بر آپولو ۱۱ که برای فرود بر روی ماه تعبیه و طراحی شده بود، برخوردارند.

۵. پرفروش‌ترین گوشی موبایل شرکت آمریکایی اپل، آیفون ۵ اس به شمار می‌رود که از زمان آغاز عرضه آن در سال ۲۰۱۳ میلادی بالغ بر ۷۰ میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

۶. گران‌قیمت‌ترین گوشی موبایل در جهان به استوارت هیوز تعلق دارد که یک آیفون ۵ مشکی مزین به الماس بود و ۱۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده بود.

۷. مردم جهان بیشتر صاحب گوشی‌های موبایل هستند تا مسواک‌های شخصی!

۸. هند بزرگترین و نخستین بازار در حال رشد گوشی های موبایل در جهان به شمار می‌رود.

۹. در تمامی تبلیغات گوشی های آیفون ساعت بر روی ۹:۴۱ ثابت شده است و علت آن نیز معرفی نخستین گوشی آیفون توسط استیو جابز در سال ۲۰۰۷ میلادی است.

۱۰. نخستین گوشی موبایل تجاری سازی شده در جهان بالغ بر ۲.۵ پوند وزن داشت این در حالیست که وزن گوشی های هوشمد کنونی حداکثر ۲۵۰ گرم است. (هر یک پوند تقریبا معادل ۴۵۳ گرم است)

۱۱. بیشتر گوشی‌های موبایل ضد آب در ژاپن خریداری و استفاده می‌شوند و این بدان معناست که شهروندان ژاپنی تحت تاثیر استفاده بهینه از زمان، بیشترین استقبال را از گوشی های ضدآب (Waterproof) در جهان به نام خود ثبت کرده اند و در مکان‌هایی مثل حمام هم از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

۱۲. بسیاری از دانشمندان در جهان در تلاشند تا از ماده اوره موجود در ادرار به منظور شارژ گوشی‌های موبایل استفاده کنند.

۱۳. پرتاب گوشی‌های موبایل یکی از تفریحات موردعلاقه مردم در فنلاند به شمار می رود.

۱۴. در سال ۲۰۱۵ میلادی اپل اعلام کرد که از بازیافت گوشی‌های آیفون قدیمی موفق شده است حدود یک تن طلا به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون دلار را به دست بیاورد و دوباره در آیفون‌های جدید از آن استفاده کند.

۱۵. در تحقیقات و بررسی های انجام شده، آلودگی گوشی‌های موبایل ۱۸ برابر بیشتر از توالت است.

۱۶. بیشترین تعداد دفعات چک کردن صفحه نمایش گوشی های موبایل مربوط به چک کردن ساعت می‌شود.

۱۷. متوسط تعداد دفعات باز و بسته کردن قفل گوشی‌های هوشمند در جهان، ۱۱۰ بار در طول شبانه روز است.

۱۸. بالغ بر ۸۰ درصد از گوشی‌های هوشمند کنونی موجود در بازار مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند.

۱۹. ترس از همراه نداشتن گوشی موبایل "نوموفوبیا" (Nomophobia) نامیده می‌شود.

۲۰.  نخستین گوشی موبایل مجهز به ردیاب ماهواره ای (GPS) در سال ۱۹۹۹ میلادی به بازار عرضه شد.

۲۱. تحقیقات نشان می دهد برخی از مردم در جهان از سندروم روانی "اضطراب زنگ" (ringxiety) رنج می‌برند. این سندروم بدان معناست که کاربران تصور می‌کنند که گوشی آنها در حال زنگ خوردن است در حالی که این چنین نیست.

۲۲. بالغ بر یک میلیارد دستگاه گوشی موبایل در چین ثبت شده و در حال استفاده توسط کاربران چینی است.

۲۳. ۳۳ درصد از کاربران، گوشی‌های موبایل خود را گم کرده و یا آنها را می شکنند.

۲۴. در سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام شد که۲۱ درصد از تصادفات رانندگی در آمریکا به دلیل استفاده از گوشی‌های موبایل و حواس پرتی ناشی از آن بوده است.

۲۵. تعداد خریدهای گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۱۵ میلادی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار گزارش و اعلام شد.

۲۶. جمعیت هنگ کنگ ۷.۲ میلیون نفر است این در حالیست که تعداد گوشی‌های فعال در این کشور ۱۷.۴ میلیون دستگاه است.

۲۷. ۴۰ درصد از سرقت های گوشی های موبایل از ۱۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر ثبت شده است.

۲۸. تعداد گوشی‌های موبایل در جهان ۵ برابر بیشتر از تعداد رایانه‌های موجود در جهان است.

۲۹. ۱۱ درصد از سرقت‌های گوشی های موبایل در محل کار افراد رخ می‌دهد.

۳۰. ۲۵ درصد از کاربران از گوشی‌های هوشمند به جای رایانه، به منظور دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

۳۱. هم اکنون ۶.۸ میلیارد نفر در جهان زندگی می کنند که ۴ میلیارد نفر آنها صاحب یک گوشی موبایل هستند.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980617060.html

شرایط پیچیده گلکسی فولد سامسونگ

شرکت سامسونگ با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، باز هم نتوانست تا برگزاری‌ همایش IFA صبر کند و گوشی گلکسی نوت جدید خود و مدل پلاس آن را در مراسمی جداگانه معرفی کرد. با این اوصاف، سامسونگ برای مراسم IFA سال جاری برنامه ویژه‌ای داشته و قصد دارد از گلکسی فولد رونمایی کند.

شرایط پیچیده گلکسی فولد سامسونگ

به گزارش الف، اگر به یاد داشته باشید، سامسونگ گلکسی فولد وقتی در دست برخی کاربران و خبرنگاران قرار گرفت به علت مشکلات و انتقادات زیاد، تاخیری در ارائه آن ایجاد شد تا شرکت سامسونگ بتواند مشکلاتش را در زمان باقی مانده رفع و بررسی کند. حال به نظر می‌رسد که آمادگی لازم برای عرضه کامل این گوشی به وجود آمده و اختلالات قبلی آن برطرف شده است. از آنجایی که گلکسی فولد یک گجت بسیار گران‌قیمت بوده و در عرضه اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است، احتمال اینکه این محصول خریداران زیادی را بتواند جذب خود کند بسیار کم است.

اعتماد نداشتن به گلکسی فولد

اگر از بازار گوشی‌های هوشمند باخبر باشید و اطلاعات آن را دنبال کنید، اتفاق و مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد را به خاطر دارید و می‌دانید که هرچقدر هم که از این موضوع بگذرد، باز هم در خاطر بسیاری از کاربران جای گرفته و فراموش نخواهد شد.

با اینکه شرایط گلکسی فولد به بدی نوت ۷ نمی‌باشد، اما اعتماد اشخاص زیادی را از دست داده و بسیاری از خرید آن صرف نظر کرده‌اند. گجتی که بسیار گران‌قیمت بوده و به صورت محدود وارد بازار فروش جهانی خواهد شد.

از دلالیلی که سامسونگ توانست از سد مشکلات گلکسی نوت ۷ بگذرد این بود که تصمیم گرفت آن را از اول وارد بازار کند و سعی نکرد که تمامی اختلالات آن را درست کند.

حال شرکت سامسونگ در شرایط سختی قرار گرفته است. اگر باز هم گلکسی فولد به ماجرای قبلی دچار شود و نتواند قول‌هایی که داده است را اجرا کند، این شرکت با انتقادات زیادی رو‌به‌رو خواهد شد و دیگر بهانه‌ای برای اشتباهات خود نخواهد داشت.

عجله در ارائه گلکسی فولد

اگر بخواهیم خیلی خوب و امیدوارانه به این موضوع نگاهی داشته باشیم، اگر سامسونگ در این چند ماه توانسته باشد که مشکلات گلکسی فولد را رفع کند قادر نخواهد بود طراحی کلی گوشی را تغییر دهد و چین‌خوردگی صفحه‌نمایش و دیگر ضعف‌های آن را برطرف کند.

از آنجایی که تولید و توسعه شیشه‌های نرم تاشو برای نمایشگرها عملی نشده و در حال انجام است، گلکسی فولد یک صفحه‌نمایش پلاستیکی خواهد داشت و از و کیفیت بالا برخوردار نیست. علاوه‌بر این، قیمت بسیار بالایی داشته و با توجه به مشکلات آن و محدودیت عملکردش، مناسب کاربران معمولی نمی‌باشد و تعداد خاصی هستند که علاقه‌مند به خریداری این دستگاه هستند‌.

حال سوال اینجاست که چرا سامسونگ برای ارائه کردن این گجت عجله دارد و دلیلش از عرضه آن چیست.

اگر بخواهیم بحث رقابت را در نظر بگیریم، سامسونگ در این زمینه رقبای زیادی ندارد. هواوی و موتورلا از شرکت‌هایی هستند که در حال توسعه گجت‌های تاشو می‌باشند و آن‌ها نیز مانند سامسونگ با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و نمی‌توانند کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب را فراهم کنند و چندان در رقابت تنگاتنگ و سختی قرار ندارند.

با این اوصاف سامسونگ باید صبر کند تا آمادگی لازم برای عرضه این دستگاه را داشته باشد. عجله کردن در این زمینه هیچ چیزی را حل نمی‌کند و تبعات زیادی برای این شرکت خواهد داشت.

گوشی‌های تاشو هنوز کاربردی نیستند

طبیعی است که گوشی‌های 5G و گجت‌های تاشو بسیار هیجان‌انگیز هستند اما واضح است که در دنیای امروزی چندان کاربردی نبوده و امکانات ویژه‌ای ارائه نمی‌دهند. خطوط اینترنتی و آنتن‌های 5G بسیار محدود هستند و فقط در مکان‌های خاصی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد‌. گجت‌ها و گوشی‌های تاشو نیز راه زیادی دارند تا بتوانند به هدف تعیین شده خود برسند و تکامل پیدا کنند.

جایگزین‌های زیادی هستند که علاقه‌مندان به جای خریداری گلکسی فولد ترجیح می‌دهند بخشی از پول خود را در جیبشان نگه دارند و با پرداخت هزینه کمتر گوشی‌های با کیفیت‌تر و مناسب‌تری خریداری کنند. از این میان می‌توان به گلکسی نوت ۱۰ اشاره کرد که صفحه‌نمایش بسیار با کیفیتی داشته و نظر منتقدان را به خود جلب کرده است و یک گجت بسیار عالی به حساب می‌رود.

با این‌حال تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو راه زیادی برای طی کردن داشته و پتانسیل بسیار بالایی دارند. همچنین سامسونگ در حال کار بر روی طراحی‌ها و ایده‌های مختلفی است تا بتواند این گجت‌ها را با کیفیت بالاتر و امکانات مجهزتری تولید کند. اما سامسونگ به ‌خوبی می‌داند که رفع مشکلات و بهبود گلکسی فولد چندان کارساز نیست و بهتر است بودجه و نیرو‌های خود را صرف ساخت و طراحی مدل‌های جدید‌تر و خو‌ش‌ساخت‌تر بکند.گ

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980616119.html