آیا تعداد بالای زبانهها نظم مرورگر گوگل کروم شما را برهم زده است؟ گوگل مشغول کار بر روی قابلیتی است که طی آن زبانههای باز شما به نوعی سازماندهی میشوند. ویژگی Tab Groups زبانههای مرورگر شما را رنگبندی میکند. اکنون این قابلیت بهصورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار گرفته است.
اخطار: این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار داشته و این به معنای این است که توسعهدهندگان گوگل هنوز مشغول کار بر روی آن هستند. همانند قابلیت Google Chrome Clipboard Sharing، این ویژگی نیز ممکن است باگهایی به همراه داشته و یا اینکه به طرز چشمگیری در آینده تغییر کند. شاید حتی طی یک بهروزرسانی در آینده، این قابلیت کنار گذاشته شود. ما این ویژگی را در نسخه 80 مرورگر گوگل کروم امتحان کردهایم.
یک زبانه جدید باز کرده، عبارت «chrome://flags» را در قسمت آدرس نوشته و سپس کلید Enter را فشار دهید.
در نوار جستوجو که در بالای صفحه قرار گرفته، «Tab Groups» را تایپ کرده و در منوی کشویی کنار این عنوان باید گزینه «Enabled» را انتخاب کنید.
بر روی گزینه «Relaunch Now» کلیک کرده تا بدین شیوه مرورگر خود را مجددا راهاندازی کرده و تغییرات موردنظر اعمال شوند. پیش از این کار مطمئن شوید که کارهای خود را ذخیره کردهاید. کروم مجددا زبانههای پیشین را باز میکند، اما ممکن است نوشتههای داخل آنها پاک شده باشند.
همینکه مرورگر کروم دوباره راهاندازی شد، در ابتدا متوجه چیز جدیدی نمیشوید. جهت استفاده از قابلیت گروهبندی زبانهها، شما باید چندین زبانه را باز کنید تا بدین شیوه بتوانید از مزیتهای این قابلیت استفاده کنید.
چند مورد از وبسایتهای موردعلاقه خود را باز کنید تا بتوانید آنها را گروهبندی کنید.
حال بر روی یکی از زبانهها کلیک-راست کرده و از منوی ظاهرشده گزینه «Add To New Group» را انتخاب کنید.
یک دایره رنگی در کنار زبانه موردنظر ظاهر میشود و هنگامیکه بر روی دایره و یا زبانه موردنظر کلیک میکنید، منوی Tab Groups ظاهر میشود. در اینجا میتوانید گروه زبانهها را نامگذاری کرده، آنها را رنگبندی کنید، زبانهای جدید را به گروه اضافه کرده، تمامی زبانهها را از حالت گروهبندی خارج و یا اینکه زبانههای یک گروه را ببندید.
هنگامیکه یک گروه را نامگذاری میکنید، دایره رنگی ناپدید شده و یک برچسب اسمی جایگزین آن میشود.
اگر میخواهید زبانههای گروهی خود را بیشتر شخصیسازی کنید، میتوانید از میان هشت رنگ موجود به انتخاب بپردازید. اگر نمیخواهید که گروههای خود را نامگذاری کنید، استفاده از رنگهای متفاوت میتواند به تمایز بین آنها کمک کند.
جهت اضافه کردن یک زبانه جدید به یک گروه موجود، باید بر روی گزینه «New Tab In Group» کلیک کرده و بدین ترتیب زبانه موردنظر در کنار سایر زبانههای گروه موردنظر ظاهر میشود.
جهت اضافه کردن زبانهها به یک گروه موجود، باید بر روی آن زبانه کلیک-راست کرده، گزینه «Add To Existing Group» را انتخاب و سپس گروهی را که میخواهید زبانه را به آن اضافه کنید، انتخاب نمایید.
بهعنوان یک راهحل جایگزین، میتوانید یک زبانه را کشیده و آن را به داخل گروه موردنظر بکشید تا هنگامیکه نوار رنگی متعلق به آن گروه در اطراف آن زبانه ظاهر شود. در این حالت اگر کلیک ماوس را رها کنید، میبینید که این زبانه نیز گروهبندی شده است.
اگر ترتیب گروهها را دوست ندارید، کافی است تا آنها را دوباره مرتب کنید. جهت این کار باید برچسب و یا دایره رنگی گروه موردنظر خود را به محل موردنظر بکشید.
اگر دیگر نمیخواهید که زبانه خاصی در یک گروه قرار داشته باشد، میتوانید آن را حذف کنید. بر روی زبانه موردنظر کلیک-راست کرده و گزینه «Remove from group» را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید زبانه موردنظر را کشیده و آن را در قسمتی خالی رها کنید.
اگر قصد داشته باشید که تمامی گروه را بهصورت یکجا منحل کنید، میتوانید به همان سرعتی که آن را ایجاد کردهاید، این کار را نیز انجام دهید. بر روی اسم گروه کلیک کرده و سپس گزینه «Ungroup» را انتخاب کنید.
اگر کارهایتان را تمام کردهاید، میتوانید بهصورت یکجا تمامی زبانهها را بسته و گروه و تمامی محتوای آن را نیز از بین ببرید. بر روی اسم گروه موردنظر خود کلیک کرده و سپس در منوی ظاهرشده، گزینه «Close Group» را انتخاب کنید.
هرچند که قابلیت گروهبندی مرورگر کروم از بعضی از نواقص مانند عدم قابلیت ادغام گروهها رنج میبرد، اما Tab Groups یک راه عالی جهت سازماندهی، گروهبندی و برچسبدار کردن تمامی زبانههای باز مرورگر کروم شما است.
منبع:
محصولات برند شناخته شده اپیسر در کشور ما با یک متولی خوش نام به نام متین به مشتریان عرضه میشود که در یکسال اخیر علیرغم وجود تحریمهای شدید بین المللی، عملکرد خوبی در کشورمان داشته است. این شرکت حالا با نوع جدیدی از خدمات و ارائه جوایز، خدمات خود را به مشتریان عرضه میکند.
به گزارش آیتیرسان، ۱۶ بهمن ماه مراسم قرعه کشی جشنواره محصولات اپیسر با گارانتی شرکت متین برگزار شد و برندگان خوش شانس این جشنواره مشخص شدند. این مراسم در روز چهارشنبه شانزدهم بهمن سال جاری با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه، مدیران ارشد شرکت داده پرداز رایانه متین، روسای مرکز کامپیوتر ایران برگزار گردید و مشتریان این شرکت به صورت آنلاین و از طریق لایو اینستاگرام شاهد این قرعه کشی بودند.
گفتنی است این جشنواره که جهت معرفی هاردهای اپیسر توسط شرکت داده پرداز رایانه متین از ابتدای شهریور تا پایان آذر ماه سال جاری برگزار شد، بیست و چهار جایزه ویژه داشت و توزیع خوبی از شهرهای مختلف کشور را شاهد بود.
هادی پروان، مشاور و دبیر جشنواره در رابطه با مصادف شدن قرعه کشی این جشنواره با جشن چهارده سالگی، تاریخچه ، خدمات و محصولات شرکت داده پرداز متین و معرفی کلی شرکت جهانی اپیسر که این کمپانی عمده تمرکز خود را روی تولید ماژولهای حافظه قرار داده و رفته رفته در دیگر حوزههای مرتبط با گروه محصولات حافظه از قبیل DRAM، فلش مموری، هارد اکسترنال و SSD در سطوح مصرفی و صنعتی حضور داشته و اکنون اپیسر از جمله نامهای شناخته شده در حوزه ماژولهای حافظه است صحبت نمودند.
در ادامه علی توشهجو، رئیس هیات مدیریت و مدیر مارکتینگ مجموعه متین پس از خوش آمدگویی به حضار، سخنرانی خود را با معرفی اهداف شرکت متین جهت ارائه خدمات و کالای با کیفیت آغاز کردند. ایشان با اشاره به تحریمهای سنگین موجود علیه کشورمان و عدم حضور برندهای شناخته شده افزود که تمام تلاش خود را در راستای حفظ کیفیت خدمات و محصولات انجام دادهایم.
ایشان در ادامه افزود: ما علیرغم این تحریمها توانستیم با تلاشهای بسیار زیاد، اپیسر را در ایران عرضه کنیم و خدمات پشتیبانی آن را ارائه نماییم. من از فعالان اقتصادی، فروشندگان و مراکز کامپیوتری که با شرکت متین همکاری کرده و از مشتریانی که به ما اعتماد کردند، تشکر میکنم و امیدوارم که بتوانیم از این به بعد نیز خدمات بهتری را ارائه کنیم.
قابل ذکر است که قرعه کشی محصولات اپیسر بین افرادی انجام شده که پس از خرید محصول، به سایت رسمی این شرکت مراجعه کرده و پروفایل خود را کامل نمودهاند. به همین دلیل بخشی از خریداران به دلیل عدم تکمیل اطلاعات، در این قرعه کشی حضور نداشته و کلیه شانسهای موجود در قرعه کشی به حدود 5 هزار کد قرعه کشی رسیده است.
یکی از نکات بسیار ویژه این قرعه کشی، طرحی است که شرکت متین برای زنجیره فروش خود ارائه کرده است. در این طرح ویژه، فروشندگان محصول کدهای برنده شده نیز مشمول جایزه شده و جایزه کاملا مشابه به آنها اعطا شد.
در این قرعه کشی، به قید قرعه یک دستگاه خودروی پراید به خریدار هارد اپیسر آقای اکبر نیک پژوه و یک دستگاه خودروی پراید به فروشنده آقای حامد امیر احمدی از استان تهران تعلق گرفت .
همچنین خریدار آقای مصطفی شاقاسی و فروشنده آقای مجید اسدینیا از استان خراسان رضوی برندگان دو موترسیکلت برقی بودند.
خریداران هاردهای اپیسر به ترتیب:
خانم سمانه مجازی دلفارد،
آقای حسین شاهی،
آقای مسعود نوروزی،
آقای امین حامد ناصرچیان،
آقای وحید درخشی،
خانم آزاده جعفری صیادی،
خانم نازنین وحید،
آقای رضا نوروزی،
آقای سید مصطفی حیدری،
آقای حبیب الله قنبری نژاد
و همچنین فروشندگان:
آقای مهدی صحبتی از شهر کرمان،
آقای مجید اسدی نیا از شهر مشهد،
آقای مسعود صمدی از تهران،
خانم مریم شرافتی از تهران،
آقای محمود خدابخشی از نیشابور،
آقای مجتبی هاشمی از تهران،
آقای مهدی جعفری از اصفهان،
آقای محسن حیدری از تهران،
آقای محمد کریم زاده از مشهد
و آقای عبدالله دوستی ابریشمی از مشهد را شامل شدند.
جشنواره برند کینگ استار
درانتهای مراسم دبیر جشواره برای اولین بار اعلام نمودند که جشنواره برند کینگ استار با اضافه شدن محصولات جدید و تنوع بسیار زیاد در لوازم جانبی در راه است. این موضوع خبر خوبی برای کسانی است که منتظر برگزاری جشنوارهای دیگر از این شرکت و حضور در این جشنواره بودند.
منبع:
اسمارتفون تاشو موتورولا Razr بهزودی در قفسه فروشگاهها موجود خواهد شد. اما اصلیترین سوال خریداران این تلفن به مقاومت لولای آن مربوط میشود. همانند همه تلفنهای تاشو، اسمارتفونهای تاشو گلکسی فولد و Razr عاری از هیچ مشکلی نیستند و مدت زمان مشخصی برای عمر آنها تعیین شده است.
وبسایت CNET نیز برای تست لولای موتورولا Razr، این تلفن را برروی دستگاه فولدبات ساخته شده توسط SquareTrade قرار دارد. مکانیز تاشونده تلفن موتورولا پس از 27000 بار باز و بسته شدن مقاومت خود را از دست داد. موتورولا مدعی شده بود که این تلفن تا 100000 بار میتواند باز و بسته شود.
طبق مطالعات انجام شده، آمریکاییها روزانه 52 بار تلفن خود را چک میکنند، بنابراین، هر شهروند آمریکایی میتواند به مدت یک و نیم سال از تلفن Razr استفاده کند.
پس از تست وبسایت CNET، لولای این تلفن به سختی عمل میکرد، اما نباید از این موضوع غافل شد که صفحهنمایش آن بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه میداد. البته، در این موارد، احتمال آسیب دیدن نمایشگر نیز وجود دارد.
CNET این تست را در سال گذشته میلادی برروی اسمارتفون گلکسی فولد سامسونگ نیز انجام داد که قبل از رسیدن به عدد ادعا شده سامسونگ (120000 بار)، تلفن تاشو کرهایها مقاوت نکرد و شکست. اگرچه، این تلفن نیز نتایج خوبی را ثبت نکرد، اما در مقایسه با تلفن موتورولا بهتر عمل کرده است.
تستهای انجام شده به طور دقیق نمایانگر میزان کاربردی بودن تلفنهای تاشو نیستند، زیرا این تلفنها به صورت مداوم تحت شکنجه قرار گرفتهاند و احتمال مقاومت بیشتر آنها در استفادههای روزمره وجود دارد. با این حال، باید منتظر آغاز فروش رسمی هندست Razr مانده تا ببینیم که تلفن جدید موتورولا چگونه عمل خواهد کرد.
منبع:
سئو کلاه سیاه چیست؟
در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.
به ذکر ساده تر تکنیک های کلاه سیاه شیوه هایی برای فریب موتور جستجو هستند الی جایگاه بهتری برای سایت ما در عقیده بگیرند.
برخلاف انگاشت عموم، تکنیک های کلاه سیاه فقط مختص لینک سازی بیگانه نیستند بلکه حتی در تعلیم تولید محتوا، لینک سازی درونی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی هستی دارند.
بسیاری از تکاپو های رایج در مدیریت یک سایت پتانسیل تبدیل شدن به یک طریق کلاه سیاه را دارند و با پروا به فرهنگ زیر ما در مورد الگوریتم های گوگل نمیتوان مرز مشخصی وسط سئو کلاه سفید و سیاه در نظر گرفت.
اصلاً چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه هستی دارند؟
حالا که این دست از طریق های کلاه سیاه، اینقدر از طرف گوگل محکوم میشوند، اصلاً چه علت دارد که نوشته شوند و به کاربران آموزش داده شوند؟
مقالات آموزشی در پهنه سئو، معمولا بدست متخصصین این حوزه یا حداقل کسانی که در این زمینه فعال هستند نوشته میشود. این افراد معمولا آنالیزهای دقیقی در باره میزان جستجوی واژه ها سپریدن میدهند و هر مقاله ای که نگارش میکنند با هدف کسب جایگاه در عبارات مشخصی خواهد بود.
شاید بتوان گفت مهمترین علت وجود این دست مقالات، تقاضای بالا و شمار جستجوهای پیوسته با آن است. افراد زیادی به تعقیب یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند و این فرصت مناسبی برای جذب بازدیدکننده خواهد بود. از طرفی، شما وقتی در مورد تکنیک های ممنوعه گوگل شناخت پیدا میکنید، میتوایند با آگاهانیدن بهتری روش های صحیح و بنیادین را در سایت خود پیاده کنید چراکه میدانید چه روشی درست و چه روشی تباه است.
5 روش شناخته شده در آموزش سئو کلاه سیاه ( برای اضمحلال رتبه!)
دقت کنید که کسب جایگاه در نتایج گوگل نباید شما را از منظور اصلی که همان جلب رضایت کاربران است دور کند. هر تکنیک یا ایده ای که در راه مخالف با منظور اصلی شما باشد یا سئو کلاه سیاه است یا روزی به سئو کلاه سیاه تبدیل خواهد شد.
(سئو کلاه سفید به راستی یک زیاده روی در اجرای درست تکنیک های اصول سئو در مقاله نویسی محتوا است که به آن Over Optimization گفته میشود.)
اقدامات ذیل مایه میشود رنگ سئو سایت شما از سفید به سیاه متمایل شود:
بهینه سازی بیش از حتماً سایت یا Over Optimization
تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا
روش های Black hat در لینک سازی
اسپم کردن صفحه نتایج گوگل
سئو منفی یا تفریق عمدی رتبه سایت های رقیب
میخواهید در باره این تکنیک ها اغلب بدانید؟ با مراجعه به هر نوشتار میتوانید از 0 الی 100 همه چیز این تکنیک ها را یاد بگیرید.
سئو کلاه سیاه |
اگر حوصله احضار هم ندارید، در هر نوشتار یک ویدئو جذاب و سودمند حاضر کرده ایم که به انگیزه به کارگیری نمونه های متعدد در آن ها، میتوانید در کمترین زمان، به بیشترین حتماً اطلاعات در مورد تکنیک های سئو کلاه سیاه برسید.
شرکت هایسنس در سال گذشته از اسمارتفون A5 مجهز به نمایشگر دارای جوهر الکترونیکی موسوم به E-Ink رونمایی کرد، اما صفحهنمایش تلفن مذکور از نوع مونوکروم (سیاه و سفید) بود. این شرکت، امسال نیز در نمایشگاه CES 2020 شهر لاسوگاس یک تلفن پروتوتایپ (نسخه آزمایشی) جدید مجهز به نمایشگر رنگی E-Ink را در معرض دید عموم قرار داد.
جزییات دقیقی درباره مشخصات فنی این تلفن منتشر نشده، اما پنل صفحهنمایش مورد استفاده در این تلفن نسبت به پنل اسمارتفون A5 دارای نرخ رفرش و کنتراست رنگ بهتری است. نمایشگرهای مجهز به جوهر الکترونیکی (E-Ink) نسبت به نمایشگرهای مونوکروم که نرخ رفرش پایینی دارند نیز دارای نرخ رفرش کمتری هستند. این مسئله، مشکل خاصی را در هنگام خواندن یک کتاب الکترونیکی برای کاربران ایجاد نمیکند، اما در زمینه مسائلی همچون رابط کاربری تلفنهای هوشمند محدودیتهایی را به وجود میآورد.
منبع: