تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

تکنولوژی

اخرین اخبار تکنولوژی

بهترین گجت‌های خانگی هوشمندوقتی فناوری زندگی را متحول می‌کند

ت‌های خانگی هوشمند، جدیدترین نوع فناوری برای استفاده در خانه هستند که می‌توانند به زندگی راحت کاربران کمک کنند.

بهترین گجت‌های خانگی هوشمندوقتی فناوری زندگی را متحول می‌کند

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، گجت‌های هوشمند خانگی، در حال حاضر در سطح گسترده‌ای مورد استفاده کاربران قرار دارند و برای اهداف گوناگون از جمله سرگرمی به کار می‌روند. برخی از این گجت‌ها مانند "هوم هاب" (home hub) هوشمند و یا ترموستات قابل اتصال به اینترنت، در چندین نسخه اصلاح شده ارائه شده‌اند و در هر نسخه از آنها، قابلیت‌های جدیدی وجود دارد. برخی از این ابزار آنقدر پیشرفته هستند که اگر از قابلیت‌های آنها باخبر باشید، شاید احساس کنید که حتماً به یکی از آنها برای زندگی نیاز دارید.

در اینجا به برخی از بهترین و جالب‌ترین این ابزار اشاره می‌شود که در حال حاضر به بازار ارائه شده‌اند و امکان خرید آنها وجود دارد.

کلید روشنایی هوشمند

در حال حاضر، سیستم‌های روشنایی متفاوتی وجود دارند که به قابلیت اتصال به وای‌فای نیز مجهز هستند اما "اورو"(Orro)، نخستین نمونه‌ای است که برای درک نحوه روشن کردن خانه، از فناوری خودیادگیری استفاده می‌کند. این کلید هوشمند می‌تواند زمان ورود کاربر به منزل و خروج او را احساس کند و اولویت او را در روشنایی و نحوه تغییر روشنایی خانه در طول روز بفهمد. اورو، به ابزار خانگی هوشمند از جمله "الکسا"(Alexa) نیز متصل می‌شود و قابلیت تشخیص صدا را نیز دارد.

دوربین امنیتی داخلی

سیستم‌های مجهز به دوربین‌های امنیتی که قابلیت اتصال به وای‌فای را دارند، در بازار فراوان هستند و در برخی خانه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند اما "نتاتمو"(Netatmo)، قابلیت‌هایی فراتر از این دارد. این دوربین، به هوش مصنوعی مجهز است و توانایی تشخیص چهره را نیز دارد. نتاتمو با داشتن قابلیت تشخیص چهره می‌تواند کاربر و افراد غریبه را شناسایی کند. این دوربین به خاطر داشتن توانایی شنیداری هوشمند می‌تواند علائم هشدار دهنده‌ای مانند دود و یا مونواکسید کربن را تشخیص دهد.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند "نست" (Nest)، در حال حاضر در خانه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با اثبات ارزش خود، به یکی از مشهورترین گجت‌های هوشمند خانگی تبدیل شده است. نست از سال ۲۰۱۱ تاکنون توانسته است به ذخیره هشت میلیارد کیلووات انرژی کمک کند. این ترموستات می‌تواند با درک الگوهای گرمایشی خانه و یادگیری تنظیم دما، خود را به صورت خودکار با سبک زندگی کاربر وفق دهد. کاربران می‌توانند نست را در دماهای متفاوت مورد نظر خود تنظیم کنند تا برنامه خود را به آن آموزش دهند. ترموستات نست می‌تواند زمان ورود و خروج کاربر را نیز با کمک سیگنال‌های تلفن همراه او تشخیص دهد و از این اطلاعات برای صرفه‌جویی در انرژی استفاده کند.

قفل هوشمند

"آگوست"(August)، یک قفل هوشمند است که به در متصل می‌شود و هنگام خروج کاربر، امنیت خانه را به صورت خودکار تأمین می‌کند. اگر کاربر بخواهد که دوستان، اعضای خانواده و یا مستخدمان در غیاب او بتوانند به خانه وارد شوند، نیازی نیست که به آنها کلید بدهد و می‌تواند آگوست را برای دسترسی مهمان تنظیم کند. کاربر می‌تواند در هر زمانی و از هر جایی که هست، وضعیت در خانه خود را بررسی کند و از ورود و خروج افراد گوناگون آگاه شود.

پرده هوشمند

پرده هوشمند ساخت شرکت سوئدی ایکیا (IKEA) هنوز به بازار عرضه نشده و در دسترس نیست. قرار بود پرده ایکیا، در اوایل سال جاری آماده فروش باشد اما ارائه آن تا پایان تابستان به تأخیر افتاد. این پرده هوشمند که با صدای کاربر فعال می‌شود، قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند است. پرده هوشمند ایکیا، در سه اندازه گوناگون آماده شده و می‌تواند به دستیارهای هوشمند "سیری" (Siri)، الکسا و گوگل متصل شود.

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک، در انواع گوناگونی در دسترس هستند و کار خود را در سطوح متفاوتی انجام می‌دهند. جاروبرقی رباتیک "آی ۳۶۰" (360 Eye) شرکت "دایسون" (Dyson)، جدیدترین تلاش در حوزه ارائه این فناوری است. این جاروبرقی همان گونه که از نام آن برمی‌آید، یک دوربین ۳۶۰ درجه دارد که آن را هنگام کار در جهت‌های گوناگون هدایت می‌کند. آی ۳۶۰ می‌تواند بیشتر فضای خانه را پوشش دهد و بخش قابل توجهی از کار خود را پیش از نیاز به شارژ مجدد انجام دهد. کاربر می‌تواند برای هدایت این جاروبرقی رباتیک، از یک اپلیکیشن استفاده کند تا بتواند از عهده بررسی کار آن برآید. چرخ‌های مجهز به ریل این جاروبرقی، مانند چرخ‌های تانک هستند و با چرخ‌های معمولی تفاوت دارند؛ در نتیجه آی ۳۶۰ می‌تواند سطوح متفاوت را بهتر تمیز کند. اگرچه این جاروبرقی نمی‌تواند از پله‌ها بالا برود اما می‌تواند برای رفتن از روی کفپوش چوبی به روی فرش، تغییرات لازم را داشته باشد و از موانع سر راه خود بگذرد.

تختخواب هوشمند

پیشرفت‌های اخیر در زمینه ارائه کالای هوشمند خواب، به ابداع تختخواب هوشمند منجر شده که به راحتی خواب کاربر کمک می‌کند. این تختخواب موسوم به "پاد" (Pod) می‌تواند دمای مورد علاقه کاربر را یاد بگیرد تا خود را مطابق آن تنظیم کند. این تختخواب می‌تواند برای بیدار کردن کاربر خود در زمان مورد نظر، دما را بالا ببرد و نیاز به زنگ هشدار را برطرف کند. پاد، یک اپلیکیشن قابل اتصال به اینترنت دارد که داده‌های مورد نیاز را هنگامی که کاربر در خواب است، با کمک چند حسگر تحلیل کند. از آنجا که پاد، قابلیت اتصال به الکسا را نیز دارد، کاربران می‌توانند آن را با صدای خود کنترل کنند.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980413011.html

سهم محصولات مختلف در درآمدزایی غول‌های تکنولوژی

حصولات و سرویس‌های مختلفی از سوی بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ارائه می‌شود که هر کدام با استقبال متفاوتی در جهان روبه رو می‌شوند و بدین ترتیب میزان درآمدزایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

سهم محصولات مختلف در درآمدزایی غول‌های تکنولوژی

به گزارش ایسنا، بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده محصولات تکنولوژی بخش بزرگی از درآمدهای خود را از محصولات معروف و محبوب خود به دست می‌آورند و سایر سرویس‌ها و محصولات آنها سهم کوچکی در افزایش درآمدزایی و سودآوری آنها دارند.

طبق اعلام وب سایت visualcapitalist، این گزارش که به میزان درآمد و سهم محصولات مختلف توسعه داده شده توسط غول‌های تکنولوژی در جهان همچون اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک می‌پردازد، بر اساس اطلاعات و آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران، با گذشت زمان همچنان اطلاعات آماری نشان می‌دهد که سهم هر یک از محصولات در افزایش درآمدهای حاصل از توسعه و فروش شرکت‌های مذکور تغییر چندانی نداشته است و تقریباً ثابت باقی مانده است.

در زیر به سهم هر یک از محصولات و سرویس‌های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آنها خواهیم پرداخت:

اپل

گوشی‌های هوشمند آیفون: ۶۳ درصد

تبلت‌های آیپد: ۱۰ درصد

لپ تاپ‌های مک بوک: ۱۱ درصد

سرویس و خدمات: ۱۱ درصد

سایر محصولات: ۵ درصد

آلفابت (شرکت مادر گوگل)

تبلیغات در پلتفرم یوتیوب و Google Ads : ۸۸ درصد

سایر محصولات شامل سیستم عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند پیکسل و فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور: ۱۱ درصد

سایر محصولات همچون Verily ، nest، capital G ، Google fiber و Colico : ۱ درصد

مایکروسافت

برنامه‌های مایکروسافت آفیس: ۲۸ درصد

سرورهای سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آژور: ۲۲ درصد

کنسول‌های بازی ایکس باکس: ۱۱ درصد

سیستم عامل ویندوز: ۹ درصد

تبلیغات در پلتفرم‌های بینگ و Microsoft advertising : ۷ درصد

محصولات مایکروسافت سرفیس: ۵ درصد

سایر: ۱۸ درصد

آمازون

فروشگاه آنلاین و اینترنتی محصولات در آمازون: ۷۲ درصد

رسانه‌های مبتنی بر پلتفرم آمازون: ۱۸ درصد

آمازون وب سرویس: ۹ درصد

سایر: ۱ درصد

فیس بوک

تبلیغات در پلتفرم فیس بوک: ۹۷ درصد

سایر: ۳ درصد

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980414058.html

چه تفاوت‌هایی بین سئو ON PAGE و OFF PAGE وجود دارد؟

توسط علی رازقی

بهینه سازی سایت که به کوتاهی به آن سئو نیز گفته می‌شود نقش اساسی در ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. این فرمایش باعث شده است لغایت گواه اشاعه شیوه‌های بهینه‌سازی وب‌سایت باشیم. گسترش این شیوه‌ها نیز به ایجاد دو دسته‌بندی اصلی در بهینه‌سازی وب‌سایت منجر شده است:


سئو یا بهینه‌سازی درونی (On Page SEO)

سئو با بهینه‌سازی بیرونی (Off Page SEO)

تکنیک های سئو off page و on page


در بهینه سازی درونی سایت، با مواردی سروکار داریم که باید آن‌ها را با توجه به موتورهای جستجو در داخل سایت لحاظ کرد. از طرف دیگر بهینه‌سازی بیرونی وب‌سایت مواردی را دربرگیرنده می‌شود که بیشتر به سایر وب‌سایت‌ها وابستگی دارد و با بهینه‌کردن این موارد می‌توان رتبه سایت مورد نظر را ارتقا داد. با این حساب، بهتر است در پروسه بهینه‌سازی وب‌سایت به رعایت موارد درونی و بیرونی در سئو پروا داشته باشیم.


سئو یا بهینه‌سازی درونی (On Page SEO)

به همگی کارهایی که در تو سایت یا بلاگ برای ارتقا رتبه سپریدن می‌شود، بهینه‌سازی درونی می‌گوییم. با این حساب بهینه‌سازی درونی نخستین چیزی است که هر مدیر وب‌سایتی باید به آن تسلط داشته باشد. در حین فرآیند بهینه‌سازی داخلی، باید سایت دائما بررسی شده و برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو، قسمت‌های گوناگون سایت بهینه‌تر شود.


on page seo یا سئو داخلی وب سایت


در بهینه سازی داخلی سایت باید به نقش مهم کلید‌واژه‌ها پروا داشت، کلید‌واژه‌ها همان عبارت‌هایی هستند که کاربر ممکن است آن‌ها را در موتورهای جستجو تایپ کرده در نتیجه به وب‌سایت شما هدایت شود.


عنوان و چکیده مطالب، نام دامین و تصاویری که در وب‌سایت یا بلاگ حضور دارند نیز باید حتما بهینه‌سازی شوند. این بهینه‌سازی باید طبق اصول موتورهای جستجو اتمام شود. درونمایه و مطالبی که در سایت قرار می‌دهید نیز باید جذاب بوده و با جستار اصلی وب‌سایت پیوسته باشند.


به طور چکیده باید در بهینه‌سازی داخلی وب‌سایت، موارد ذیل را در عقیده داشته باشید:


هدینگ یا چکیده مطالب

عنوان صفحه

توضیحات متا (Meta description) و تگ‌ها

تصاویر

ساختار آدرس‌های URL و اطلاعات دامین

هدایت‌پذیری راحت کاربر در وب‌سایت و سرعت بارگذاری صفحه‌ها

محتوای جدید و باکیفیت

لینک‌های درونی و خارجی بهینه‌شده

اجازه دهید توضیحات بیشتری در خصوص بهینه‌سازی درونی وب‌سایت مطرح کنیم:


بهینه سازی عنوان صفحه

مهمترین چیزی که در پروسه بهینه‌سازی داخلی وب‌سایت باید در عقیده گرفته شود تگ عنوان مطلب است. عنوان مطلب شما باید کوتاه باشد این عنوان باید به نحوی نوشته شده باشد که بیننده بتواند مفهوم کلی متن را از عنوان آن متوجه شود. تگ عنوان توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شود؛ در نتیجه این تگ، نسبت به دیگر موارد در بهینه‌سازی وب‌سایت، برای موتورهای جستجو اهمیت اکثریت دارد. از سوی دیگر بهتر است عنوان شما جذاب و مخاطب‌پسند باشد لغایت از این طریق کاربر به کلیک بر روی لینک مطلب و مطالعه آن دلگرمی شود.


تگ‌ مِتا

در تگ متا توضیحات کوتاه را در خصوص وب‌سایت قرار می دهید. لازم به ذکر است که باید عنوان، کلید‌واژه و توضیحاتی که در تگ متا پیمان می‌گیرد، با دیگر وب‌سایت‌ها تفاوت داشته باشد.


نوشتن محتوا

تولید درونمایه نقش بسیار زیادی در جذب شدامد بیشتر به سایت دارد؛ رهنمود می‌کنیم هر از گاهی نوشته‌ها و اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهید، برای این نوشته‌ها باید کلید‌واژه متناسب تعریف شود الی گواه ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو باشیم. از طرف دیگر، مطالب شما از لحاظ کیفیت نیز باید از سطح بالایی برخوردار باشند و باید حرف‌های جدید و تازه‌ای برای کاربران داشته باشید.


بهینه سازی کلید‌واژه‌ها

همان‌‌گونه که اشاره کردیم برای پست‌ها و نوشته‌های خود حتما کلید‌واژه‌های مربوطی را لحاظ کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم بر خلاف باور عموم،‌ در استفاده از کلید‌واژه‌ها زیاده‌روی نکنید.


بهینه سازی لینک‌ها

لینک‌های مطالب و قسمت‌های مختلف وب‌سایت باید بهینه‌‌سازی شده باشند. به کارگیری لینک‌های داخلی و خارجیِ کارآمد به ارتقا رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کند. ناگفته نماند لینک‌ها باید از منابع اصلی و معتبر گرفته شده باشند.


بهینه سازی تصویر

درست است که در بهینه‌سازی وب‌سایت، اغلب با متن سروکار داریم؛ ولی بد نیست بدانید تصاویری که برای متن‌ها پیمان می‌دهید نیز باید بهینه‌سازی شده‌ باشند. در بهینه‌سازی عکس ها باید حجم آن‌ها را بررسی کنید، حتما به نکوداشتن می‌دانید که عکس ها کبیر و با حجم زیاد، سررسید بیشتری برای بارگذاری می‌برند و در نتیجه، تصاویر وب‌سایت شما باید حتما حجم ناچیز و کیفیت قابل قبولی داشته باشند.


نام‌گذاری این تصاویر نیز باید بر اساس اصول بهینه‌سازی و‌سایت سپریدن شده باشد. موتورهای جستجو فقط توانا به نگریستن متن در وب‌سایت‌ها هستند و تصاویر وب‌سایت شما را نمی‌بینند. در نتیجه می‌توان با به کارگیری تگ‌های مخصوص، تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد.


سئو با بهینه سازی بیرونی (Off Page SEO)

بر خلاف بهینه‌سازی درونی وب‌سایت، رعایت سئو بیرونی باید از راه سایر وب‌سایت‌ها اتمام شود. به‌عبارت دیگر در سئو و بهینه‌سازی بیرونی باید از لینک‌های بیرون از وب‌سایت کمک گرفت.


off page seo یا سئو بیرونی


این پروسه دائم در جریان است و باید به صورت منظم لینک‌های جدیدی را با اولویت‌بندی اضافه کنید. گرفتن لینک‌های باکیفیت برای وب‌سایت، مایه ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو می‌شود. ساخت و برپایی لینک‌های بیرونی به افزایش ترافیک و‌ب‌سایت منجر خواهد شد.


فرآیند سئو بیرونی وب‌سایت را اغلب مواردی همانند حضور در شبکه‌های اجتماعی و ساخت لینک‌های بیرونی تشکیل می‌دهد.


ذکر این نکته نیز لازم است که در بهینه‌سازی بیرونی وب‌سایت تعداد لینک‌هایی که برپایی کرده‌اید مهم نیست و کیفیت این لینک‌ها است که مایه ارتقا رتبه در موتورهای جستجو می‌شود. از طرف دیگر، افزودن لینک‌های بیرونی به وب‌سایت می‌تواند باعث ارتقا کیفیت وب‌سایت نیز بشود. لینک‌هایی که از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما دیتا می‌شود باید اعتبار نکوداشتن داشته باشند. به‌عبارت دیگر، باید لینک‌هایی بیرونی را به وب‌سایت خود اضافه کنید که در مکان‌های بالای موتورهای جستجو پیمان دارند.


بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روزها کمتر کسی را می‌شناسیم که در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشد. به خدمت اخذ شیوه‌های کارساز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مایه می‌شود الی پروفایل تجاری شما جذابیت اکثریت داشته باشد و برآیند اینکه مخاطبین بیشتری را جذب کنید. بهینه‌سازی فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی گرد از راه‌های موثر در ارتقا بازرگانی آنلاین است.


بوک‌مارک‌ کردن شبکه‌های اجتماعی

بوک‌مارک‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بین تعداد زیاد زیادی کاربر دست به دست شوند و برآیند اینکه شدامد چشم‌گیری را عازم وب‌سایت شما خواهند کرد. موتورهای جستجو نیز وب‌سایت‌های برتر در گویه بوک‌مارک شبکه‌های اجتماعی را ایندکس می‌کنند، این فرمایش هم به ارتقاء رتبه وب‌سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

تفاوت سئو on-page و off-page

از این طریق صفحه‌های وب‌سایت خویش را نیز می‌توانید بوک‌مارک کنید و بَک‌لینک این صفحه‌ها را به محتوای وب‌سایت وابستگی دهید. این شیوه، سیاست خوبی برای ساخت و اعتبار بخشی به یک برند است، از سوی دیگر محتوایی که تولید کرده‌اید نیز بعد از به اشتراک گذاری میان کاربران به دست افراد بسیار زیادی خواهد رسید.


در سرانجام مفتوح هم باید تاکید کنیم که برای موفقیت وب‌سایت و ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو باید حتما سایت درون و بیرون بهینه‌سازی شود. رعایت اصول سئو داخلی و سئو بیرونی نقش حیاتی در موفقیت بازرگانی آنلاین شما خواهد داشت.


صادرات نانو تکنولوژی ایران به۴۹ کشوردنیا


گروه فناوری الف،    3980516189۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: بازار داخلی برای محصولات هایتک کوچک است و باید بازار بین المللی را گرفت.در حال حاضر ما به ۴۹ کشور دنیا صادرات نانو تکنولوژی داریم.

صادرات نانو تکنولوژی ایران به۴۹ کشوردنیا

به گزارش فارس، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو عصر امروز در جشنواره نانو و رسانه که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت:در روزگاری که توسعه نانو را در ایران شروع کردیم، اساتید کمی اطلاع داشتند که نانو چیست ولی خوشبختانه ستادی در این خصوص شکل گرفت و امروز بیش از ۳۷ هزار نفر در این حوزه فعال هستند.
وی افزود: با سرمایه گذاری و ورود به این عرصه توانستیم رتبه ۴ در دنیا را کسب کنیم.همچنین از سال۲۰۰۱ از ۱۰ مقاله به بیش از ۱۰ هزار مقاله رسیدیم. چین، امریکا و هند کشورهایی هستند که از ما جلوتر هستند.
سرکار با بیان اینکه ما بالاتر از کشورهایی نظیر کره جنوبی قرار داریم، گفت: ۲۵ درصد تولیدات علمی ایران در حوزه نانو است و بالغ بر ۲۵۰ ثبت اختراع بین المللی در این حوزه داریم. ۱۰ سال اول توسعه نانو به ایجاد زیرساخت ها و‌ توسعه علمی بود و در ۱۰ سال دوم به دنبال توسعه صنعتی هستیم.
دبیر ستاد نانو اضافه کرد:در حوزه نانو تکنولوژی تلاش کردیم تا صاحب صنعت شویم چرا که در ایران بیشتر کارخانه داریم تا صنعت.کارخانه یک موجود مرده است در حالی که صنعت یک موجود زنده است که نیاز به پویایی دارد.
وی ادامه داد: ما زمانی می توانیم بگوییم صنعت داریم که خودمان تکنولوژی داشته باشیم و خوراک لازم صنعت یعنی فناوری را به آن بدهیم.
سرکار تاکید کرد: در حوزه نانو تکنولوژی می خواهیم صاحب صنعت باشیم و الان بیش از ۳۰ ماشین صنعتی را در کشور تولید می کنیم. ۲۱۷ شرکت نانویی داریم و بیش از ۶۰۰ محصول فناورانه در بازار داریم و توانستیم به خودمان متکی باشیم، امیدواریم امسال اقتصاد بزرگی شکل بگیرد.
سرکار تاکید کرد: باید از آموزش، ترویج نانو پول بدست آورد. بازار داخلی برای محصولاتهایتک کوچک است و باید بازار بین المللی را گرفت. ما به ۴۹ کشور دنیا صادرات نانو تکنولوژی داریم.
وی گفت:نهاد متولی بازرگانی کشور سنتی است و این نهاد به انتهای خود رسیده است. در حالی که بازار محصولات هایتک انتها ندارد.
سرکار تصریح کرد:در شرایط تحریمی، خط تولید نانو الیاف را به کره جنوبی فروختیم. توانستیم دفاتری را در چندین کشور شکل دهیم و اولویت اول ستاد، توسعه صادرات است و می خواهیم صادراتمان به سالی یک میلیارد دلار برسد.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980516189.html

رونمایی سامسونگ از لپ‌تاپ بسیار باریک با طول عمر باتری طولانی


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،    3980519029

شرکت سامسونگ در رویداد روز 7 آگوست خود به رونمایی از لپ تاپی با مشخصات موبایلی به نام گلکسی بوک اس پرداخت. نوت بوکی که تنها 960 گرم وزن دارد و ضخامت آن کمتر از 11 میلیمتر است.

رونمایی سامسونگ از لپ‌تاپ بسیار باریک با طول عمر باتری طولانی

به گزارش الف، برند کره ای برای عرضه رقیب جدی مک بوک ایر تصمیم گرفت گلکسی بوک اس را معرفی کند. این سیستم دسکتاپی ویندوزی از پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می گیرد و با حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR4X، حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی اس اس دی عرضه می شود.

به گفته سامسونگ، گلکسی بوک اس با سیستم عامل ویندوز 10 اس یا هوم عرضه خواهد شد و گزینه رنگی آن خاکستری یا رزطلایی است. این دیوایس به نمایشگر 13.3 اینچی FHD+ مجهز شده که لمسی بوده و از پنل TFT بهره می گیرد.

وبکم 720 پیکسلی در کنار سنسور اثرانگشت از دیگر ویژگی های گلکسی بوک اس است. شایان ذکر بوده سامسونگ در این نوت بوک کم وزن تنها یک پورت USB-C به کار گرفته که برای انتقال دیتا و شارژ دستگاه به کار گرفته می شود. گذشته از آن باید به سیستم صوتی استریو AKG با پشتیبانی از فناوری دالبی اتمز هم پرداخت.

Galaxy Book S از اسلات کارت میکرو اس دی پشتیبانی می کند و در این بین می توان ظرفیت ذخیره سازی آن را به 1 ترابایت رساند. یکی از بخش های برجسته این لپ تاپ باتری با طول عمر بسیار طولانیست. سامسونگ می گوید در گلکسی بوک اس باتری 42 وات ساعتی تعبیه شده که با یک بار شارژ می تواند بیش از 23 ساعت دوام آورد.

چنین مدت زمانی در میان لپ تاپ ها بسیار کم نظیر است و محصول شرکت کره ای را به یکی از بهترین نوت بوک ها تبدیل کرده است. گلکسی بوک اس قرار است در سپتامبر امسال با قیمت پایه 999 دلار عرضه شود. در بحث فناوری های ارتباطی به وای فای، بلوتوث 5.0 و GPS مجهز شده تا دست کمی از رقبا خود نداشته باشد. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت سامسونگ مراجعه کنید.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980519029.html