ه تنها شاهد آن بودیم که محصولات برندهای جدید افزایش یافته است، بلکه فناوریهای قدیمیتر نیز تجدید پیدا کردند. امسال شاهد پیشرفت چشمگیر در پردازندهها و رایانههای شخصی و در عین حال نوآوری در هدفونهای بیسیم و تلفنهای تاشو بودیم. اپل با راهاندازی چندین سخت افزار خوب و درخشان سال خوبی را پشت سر گذاشت، شرکتهایی مانند AMD در زمینه تولید تراشهها نیز سال عالی را پشتسر گذاشتند.
لپتاپهای دل و اچپی، بزرگتر و سبکتر
در سال ۲۰۱۹، لبتاپها به مقدار قابل توجهی سبکتر و ظریفتر شدند. امسال، شرکت دل XPS 13، 2-in-1 جدید را عرضه کرد، همچنین اچ پی لپ تاپ Dragonfly Elite را روانه بازار کرد و لقب "سبکتر از هوا" را به آن داد. هیچ وسیلهای از هوا سبکتر نیست، اما امسال لپتاپهای پرچمدار نسبت به گذشته سبکتر و نازکتر هستند البته در عین حال قدرتمندتر شدهاند و طول عمر باتری آنها حداقل کاهش پیدا نکرده است. همچنین به Galaxy Book Flex و Ion نگاهی بیاندازیم، که اواخر سال میلادی به بازار عرضه شد و ثابت کرد که سامسونگ میتواند نوت بوکهای بسیار زیبا را ایجاد کند. در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه LG Gram 17 دستگاهی شگفت آور و مجهز به صفحه نمایش ۱۷ اینچی و لپتاپ ۱۵ اینچی Surface 3. به بازار بودیم.
آیفون ۱۱ پرو، بهترین تلفن هوشمند
آیفون ۱۱ پرو اپل با نمایشگر بهتر به بازار عرضه شد همچنین دارای دوربینهای بهتر و بیشتر بود. در واقع، این گرانترین تلفن اپل تا به امروز است. اما این تلفن هوشمند توانسته است یکی از مشکلات چند ساله که مربوط به طول عمر باتری است را حل کند.
نمایشگر آیفون ۱۱ Pro Max به پنل Super Retina مجهز شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ بهطوریکه در اندازهی ۶.۵ اینچیاش، حدود ۴۵۸ پیکسل را در هر اینچ جا داده است که دقیقاً با تراکم پیکسلی iPhone XS Max برابر است. قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته شده تا گوشی مشکل آنتن دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بیسیم باتری پشتیبانی کند. البته فریمی فلزی این بدنه شیشهای را در خود جای داده است. این بدنه زیبا در مقابل خط وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت راحت باشد که آب و گردوغبار به راحتی روی آیفون ۱۱ Pro تأثیر نمیگذارد.
علاوهبراین، لکه و چربی هم روی این صفحهنمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند، اما این هم پایان کار نیست، آیفون جدید میتواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۴ متری آب دوام بیاورد. تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی است که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده، اما جالبترین و واضحترین تفاوت در این محصول جدید، دوربینهایی است که این بار به شکل سهگانه در قاب پشتی جا خوش کردهاند. سه دوربین با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی، عکسهایی با کیفیتِ کاملاً رضایتبخش را به کاربر هدیه میدهد. قابلیت اتصال به شبکههای 4G، بلوتوث نسخهی ۵، نسخهی ۱۳ از iOS دیگر ویژگیهای این گوشی هستند. ازنظر سخت افزاری هم این گوشی از تراشه جدید A13 بهره میبرد که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیتهای جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.
پرچمدار جدید اپل به باتری ۳۵۰۰ میلیآمپرساعتی، فناوری شارژ سریع PD2.0، فناوری شارژ بیسیم و استاندارد صوتی دالبی هم مجهز شده است.
نبرد عظیم AMD با اینتل و انویدیا
کارت گرافیکهای انویدیا و ایامدی در بازارهای بازی و تولید محتوا درخشان هستند. در عین حال، اینتل دارای تراشههای لپتاپ سبک، اما قدرتمندی است. قیمت پردازنده ایامدی مدل ۱۶ هسته Ryzen 9، 3950X برای بازی و تولید محتوا ۷۵۰ دلار، است. اینتل هنوز هم از مدل Core i9، 9900K برای بازی و تولید محتوا استفاده میکند که با ویژگی این مدل قیمت آن ۵۰۰ دلار ارزانتر ازایامدی است. پردازندهایامدی Ryzen 9، 3950X هنگامی که به تولید محتوا میپردازید، هشت هسته بیشتر نسبت به اینتل 9900K دارد که منجر به محبوب شدن آن شده است.
از همه مهمتر، تراشههای جدید رایزن ایامدی، باعث شده که اینتل قیمت خود را کاهش دهد. به عنوان مثال اینتل ۱۸ هستهای 9980XE که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، هزینهای حدود 2000 دلار داشت، اما جانشین آن، اینتل ۱۸ هستهای 10980XE با نیمی از این هزینه وارد بازار شد.
سال گذشته، کارت گرافیکهای انویدیا مدل RTV 2080 Ti NVIDIA بهخاطر قیمت بالای آن و پشتیبانی از اشعه غیرمستقیم، به عنوان یکی از بدترین محصولات سال ۲۰۱۸ شناخته شد. اما امسال انویدیا ویژگیهای جدیدی را ارائه داده است، به خصوص درایورهای استودیوی RTX که باعث شده ترکیب RTX آن، مطلوبتر شود. لپتاپهای دارای این نشان میتوانند سرعت بالاتر برنامههای سه بعدی مانند Blender، را تضمین کنند و همچنین ویرایش فیلم و عکس را سریعتر و با ثباتتر انجام دهند.
دستههای +8BitDo SN30 Pro
نینتندو سوئیچ با ارایه بازیهای عالی و قابلیت حمل بینظیر برای یک کنسول یک سیستم خارق العاده است. +8BitDo SN30 Pro اولین کنترلر بازی در اندازه کامل از +8BitDo SN30 Proاست، با استفاده از +8BitDo SN30 Pro نشانههای طراحی کلاسیک نینتندو و ویژگیهای مدرن موجود در مدلهای دیگر را حفظ میکند، اما نرم افزاری قوی را در رایانه شخصی ارائه میدهد که گزینههای سفارشی سازی عمیق را امکانپذیر میکند.
در نگاه اول به نظر میرسد +8BitDo SN30 Pro با دسته، و اندازه بزرگتر برای ساعتهای طولانیتر بازی را راحتتر میکند؛ و در حالی که SN30 Pro بهترین گزینه طرفدار کنترل Nintendo Switch است، اما رقابت سختتری با رایانه شخصی دارد.
دسته SN30 Pro در سه رنگ ارائه میشود. از ویندوز ۷ و بالاتر، macOS 10.7 و بالاتر، Android 4.0 و بالاتر، Steam، Nintendo Switch و Rasberry Pi پشتیبانی میکند. باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز قابل جدا شدن است و میتواند با باتریهای AA جابجا شود. روشن کردن و جابجایی بین حالتهای ورودی همانند کنترلرهای 8BitDo قبلی است.
سرویس استریم آنلاین میکسر
میکسر در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده است. در سال گذشته، میکسر به عنوان "رقیب توییچ آمازون" شناخته میشد. امروز، میکسر ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و با یک لیست از پخشکنندههای سطح بالا و افراد مشهور این حوزه قرارداد بسته است.
میکسر با تایلر بلوینز ملقب به نینجا، که یکی از معروفترین استریمرهای بازیهای ویدیویی است، در ماه آگوست از توویچ سبقت گرفت و به عنوان محبوبترین پخشکننده بازیهای ویدویی جهان شناخته شد. امسال، استریمرهای معروف دیگری مانند King Gothalion و Shroud به این شبکه پیوستند. میکسر در مقابله با توییچ برنده مطلق بود، تعدای اعضای دنبال کننده یکی از مشهورترین استریمرهای توییچ به ۱۰.۷۳ میلیون میرسد، در حالی که نینجا در میکسر به تنهایی ۱۴.۷ میلیون دنبال کننده دارد. نینجا در اولین هفته حضور خود در میکسر بیش از ۱ میلیون دنبالکننده داشت.
در یک مقطع به نظر میرسید که توویچ قهرمان دائم جریان بازیهای ویدیویی است، اما تعداد معدودی از اشتباهات امسال باعث شده این شرکت آسیبپذیر باشد. البته، تمام سیستم عاملهای پخش مستقیم شرکت عظیم فناوری توییچ متعلق به آمازون است، میکسر متعلق به مایکروسافت است. در سال ۲۰۱۹، میکسر گامهای زیادی را برداشت و پایه و اساس رشد مداوم سرویس در سال ۲۰۲۰ را پایهگذاری کرد.
منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4072837.html
داشتم مقالهای در مورد شرایط استخدام یک خبره محتوا میخوندم که رسیدم به این که کارشناس تولید محتوا باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. پس داخل گوگل تیتر همین مقالهای که الان در حال مطالعهاش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج رسیده بیشتر محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، بنابراین محتوایی با همین اسم یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» فرآوری کردم.
استراتژی بهینهسازی موتور جستجو یا همان SEO به دو تقسیم تقسیم میشوند:
On-Page SEO
Off-Page SEO
هر دو On-Page و Off-Page برای موفقیت یک کمپین سئویی موثر هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در اثناء ارزیابی سایت در مقایسه با سایتی سایر در وب در عقیده بگیریم، On-Page SEO که با نام On-Site SEO هم شناخته میشود، همانی است که سایت شما و یا صفحهای از سایت شما چگونه است؟ ولی Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما آیت از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO نشانه میدهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.
سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمتهای گوناگون سایت که بر رتبهبندی موتورهای جستجو کارایی دارد. این بخش از سئو دست خود شما است و شما میتوانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمتهای از سایت را تغییر دهید.
کیفیت و تعداد لینکهای هر سایت نشانی از تلاشی است که برای سئو بیگانه آن شده است.
فاکتورهای اصلی On-Page SEO دربرگیرنده Title Tagها یا همان برچسب عنوانها، عنوان H1، ساختار URL، متن دست موزه تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای داخلی (Internal Inking) است.
به طور کلی میتوان گفت On-Page SEO، تضمینی است
تفاوت سئو on-page و off-page |
بر این که سایت شما هم توسط مشتریان و مخاطبان خفته شما خوانده میشود و هم بدست رباتهای موتورهای جستجو.
با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات سایت شما را نمایه کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر پایه آن به سایت رتبه بدهند.
به گزارش فارس، تا به حال شرکتهای زیادی مدعی تولید تلویزیونهای بدون لبه شدهاند که نمایشگر آنها صد درصد فضای جلو تلویزیون را به خود اختصاص میدهد. اما در عمل آنچه توسط این شرکتها تولید شده دارای لبههایی باریک بوده است. به نظر میرسد سامسونگ قصد دارد در این زمینه یک گام جدی به جلو بردارد و تولید انبوه تلویزیونهای بدون لبه را از ماه فوریه آغاز کند.
هنوز اطلاعات دقیقی در مورد ویژگی های فنی این تلویزیون منتشر نشده، اما منابع مطلع میگویند تلویزیون بدون لبه سامسونگ در یک مدل 65 اینچی و نیز در مدلهای بزرگتر تولید و عرضه میشود.
این شرکت کرهای در اوائل سال 2019 یک عنوان تجاری جدید به نام کاملا بدون لبه یا Zero Bezel را به نام خود ثبت کرده و بر مبنای پیش بینیها چنین تلویزیونی محصولی گران قیمت و دارای دقت 8K خواهد بود.
این گزارش به هفت مورد از مهمترین فناوریهایی که با پایان سال خاتمه یافتند میپردازد.
پلتفرم Google+
این فناوری اولین تلاش گوگل برای راهاندازی شبکههای اجتماعی به منظور تکمیل فیسوک و توییتر بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام گرفت. این پلتفرم با فناوریهای Photos، Hangouts و حتی Youtube سازگار بود. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متخصصان اشکالی را در کتابخانه API این پلتفرم شناسایی کردند که موجب افشای اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر شد. در نهایت این پلتفرم در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ و چهار ماه قبل از تاریخ پیشبینی شده، رسما فعالیت خود را پایان داد.
پلتفرم Moviepass
این فناوری امکان خرید بلیط با تخفیف را فراهم میکرد. شرکت ارائهکننده این خدمت به کرات مدل عضویت آن را تغییر داد تا درآمد خود را افزایش دهد، اما در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ ورشکسته شد و ارائه این خدمت نیز پایان یافت.
برنامه iTunes برای Mac
شرکت اپل در Worldwide Developer's Conference ۲۰۱۹ پایان کار ابزار مدیریت موسیقی و رسانهای خود را که به مدت ۱۸ سال در اختیار کاربران Mac قرار داشت، به طور رسمی اعلام کرد. البته کاربران Mac که از سیستمعاملهای قدیمیتر از macOS Catalina استفاده میکنند و همچنین میلیونها کاربر سیستمعامل ویندوز هنوز هم امکان دسترسی به این نرمافزار را دارند.
برنامه Inbox محصول گوگل
این برنامه محبوب ایمیل که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گوگل عرضه شد و قابلیتهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد، در ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی به پایان عمر خود رسید. گوگل با اعلام این که به زودی بسیاری از ویژگیهای برنامه Inbox به Gmail اضاف خواهد شد، کاربران Inbox را برای استفاده از Gmail هدایت کرد.
پلتفرم AirPower Wireless Charging Mat محصول اپل
پلتفرم شارژ بیسیم اپل که در سپتامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، هرگز به مرحله تولید نرسید. انتظار میرفت این پلتفرم توان کافی برای شارژ همزمان چند محصول اپل را فراهم کند، اما پس از یک سال تاخیر در عرضه، اپل با اعلام ناتوانی این پلتفرم در دستیابی به استانداردهای شرکت، آن را در ماه مارس ۲۰۱۹ از رده خارج کرد.
فناوری Noise-masking Sleepbuds محصول بوز
هدفونهای بیسیم شرکت بوز که بهمنظور جلوگیری از آلودگی صوتی در زمان خواب کاربران طراحی شده بود، مدت کوتاهی پس از عرضه، موجب به راه افتادن موجی از شکایت کاربران شد. نمونه اولیه این فناوری که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شده بود اکنون به دلیل وجود مشکل در شارژ و عملکرد باتری آن، از رده خارج شده و شرکت بوز تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی این محصول را مرجوع میکند.
پخشکنندههای Blue-Ray محصول سامسونگ
شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرد عرضه پخشکنندههای Blue-Ray و ۴K Blue-Ray در بازار آمریکا متوقف میشود. این اقدام سامسونگ به دلیل گسترش خدمات پخش فیلم مانند Netflix و Hulu و در نتیجه کاهش شدید تقاضا برای نسخه فیزیکی فیلمها انجام گرفته است. با وجود این بسیاری از خردهفروشان هنوز مدلهای قدیمیتر دستگاههای پخش Blue-Ray را عرضه میکنند.
این پارکینگ رباتیک چند قسمت مجزا دارد که بوسیله واحد پردازش مرکزی کنترل میشود. این سامانه میتواند خودروهای پارک شده در محل تعیین شده مخصوص را شناسایی، حمل و به پارکینگ منتقل کند.
فرایند انتقال خودرو از محل پیاده شدن راننده به محل پارک حداکثر 10 دقیقه طول میکشد.
مهمترین ویژگی این پارکینگ هوشمند، ظرفیت سه برابری در مقایسه با پارکینگهای طبقاتی معمولی است.
پارکینگ هوشمند
سیستم پارک رباتیک در ساختمانهای اداری بزرگ یا مراکز تجاری و هتلها این امکان را به رانندگان میدهد تا برای ز نیازی به ورود به پارکینگ نداشته باشند و فقط کافیست از خودروی خود در جایگاه مشخص تعیین شده پیاده شوند.
دیگر ویژگی این سامانه تطبیقپذیری با محدودیتهای ساختمان و استفاده از فضاهای غیرقابل استفاده به عنوان پارکینگ است.